Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heia!

Første gang jeg fikk barn, gikk jeg lenge med maserier og fikk til slutt drypp. Da ble det fart på sakene, og fikk pressrier som varte bare 15 minutt før ungen var ute. Det var så deilig når pressriene kom, og jeg bare fulgte kroppen. Det ble en fin fødsel:)

Med andremann ble det straks verre. Fæle rier og en kropp som ble spent og ukontrollerbar (jeg fikk panikk). Jeg som gledet meg til fødselen, siden det gikk så fint sist. Totalt uforberedt! Og da jordmor sa jeg skulle presse, forstod jeg ingenting, jeg hadde jo ikke pressrier. Men jeg måtte presse allikevel! Uff, det var grusomt! Å presse ut ungen av egne krefter, det var ikke lett.... Men hun kom da ut, jeg klarte det:)

Nå er jeg så spent på om jeg får pressrier denne gang.... Jeg fikk petidin siste gang, kanskje den ødela litt..? Det er ihvertfall delte meninger om bruk av petidin. Jeg ble kjempesløv av det, men det var deilig der og da...

Jeg gruer meg endel til fødselen, men prøver å holde motet og humøret oppe:)

Fortsetter under...

hei..

jeg fødte for 6 dager siden og hadde ikke press rier...

opplevde det som du, jordmor sa jeg måtte presse og jeg hadde ingenting å presse på...var det jæææævligste jeg noen gang har opplevd... å samtidlig fikk jeg beskjed om at de mistet kontakten m babyen (skulle egentlig settes på drypp) men det avr ikke tid til det ungen måtte ut og jeg måtte presse .....

heeelt jævlig om jeg kan si det....

(jeg fødte uten noe bedøvelde...fikk ingenting fordi jeg hadde full åpning da jeg kom på sykehuset)

med førsteman så fikk jeg akupuktur for å sette i sette i gang pressriene og for at de skulle være sterke nok til at jeg fikk hun ut... veeeeeldig effektivt,,,,

dette fortalte jeg oxo til jormor under denne fødselen men desverre så var hun som satte akupukturen opptatt :(

LYKKE TIL MED FØDSELN:):)

Hei :)

Lille tulla er i dag 23 dager gammel så det sitter vel ganske friskt i minne enda :)

Jeg kom også inn med full åpning og hadde pressrier allerde da jeg kom..

Jeg rakk ikke bedøvelse i det hele tatt da det gikk veldig raskt fra jeg kom inn til hun var født, men det hele gikk veldig greit.

Får håpe du får pressrier denne gangen, kan tenke meg det gjør ting litt enklere.

Lykke til :-)

Hei !

Da jeg fødte første mann, hadde jeg ingen trang til å presse. Jordmor maste og maste om at jeg måtte presse, men jeg hadde ingen pressrier . Det var helt forferdelig. Må nevne at jeg desverre fikk petidin under denne fødselen, og mener at det ødela mye for meg. Følte meg helt sløv og bedøvet. Aldri mer petidin! Med nr 2 gikk fødselen helt greit. Kjente godt når jeg skulle presse, og fikk forøvrig bare lystgass.

Jeg syns jeg er så heldig som har født 2 barn uten presserier...

Med begge to har plutselig alle smertene forsvunnet og da er det bare og presse på full maskin. Tar pauser som det passer meg, men har ikke brukt mere enn 5 kanskje 10 min.

Forje fødsel var styrtfødsel, og hadde 5 cm da jeg ble dirigert oppi fødesenga og et rop fra meg og der var all smerte borte. Så snudde meg og så på jordmor og spurte om jeg kunne presse.. Ja sa hu og rett etterpå var jenta ute...

Så håper det er likedan denne gangen ;)

Men vi er jo alle forskjellig og alle fødsler forskjellig.. ;)

Lykke til å håper du får en fødsel mere like nr 1 da ;)

kan ikke huske om jeg hadde pressrier. men trur ikke jeg hadde det.

pressa i hytt å pine,.... og revna deretter å da.

pressa når jeg ikke skulle gjøre det, men da var jeg så målbevisst etter å få ut babyn at jeg pressa helt til den var ute..hehe

Annonse

Jeg skal heller ikke ha petidin denne gang!!! Epidural har aldri vært et alternativ for meg, for jeg tør ikke sette stor sprøyte i ryggen...grøss....!! Så jeg tenkte at petidin var et greit alternativ... Men det gjorde meg jo bare sløv og likeglad... Tenker det ødela for den videre fødselen.

Ved førstemann spurte jeg også etter petidin, men da sa jordmora at jeg hadde klart meg så godt til nå, at det ikke var nødvendig. Klok jordmor:)

Denne gang satser jeg på lystgass, akupunktur (hvis jeg får) og badekar. Håper, håper, håper på pressrier!!

Men trøster meg med at dette, antakelig, blir siste fødsel for min del, og skal greie dette:)

Jeg hadde pressrier med første, men bare i 10min så var hu ute...ganske likt som med din første da...jeg må si at jeg på en måte gleder meg til fødselen, men fikk et lite varsku nå at jeg nok får forberede meg på at det kan bli veldig annerledes denne gang...

Tror liksom at det skal skje kjemperaskt med nr t siden alle sier det...men vet jo at det er forskjellig fra person til person....

Jeg tok ikke noe smertestillende første gang og planlegger det samme nå så lenge kroppen min takler det. Var så deilig når pressriene kom, da følte jeg virkelig at kroppen jobbet og at nå var det så nærme det kunne bli på en måte...

håper din neste fødsel blir enklere da, de sier jo at nr 3 er en luring. Kanskje greit ta en samtale med jordmor og fortelle hvordan du føler det...så om det samme skjer igjen så kanskje du er mer motivert på en annen måte denne gang...

Lykke til da

Jeg har født kun en gang, og fikk da petidin. Jeg hadde pressrier så det holdt, og det tok vel 15 å presse henne ut. Derimot ville jeg ikke presse, men holdt igjen (var jo så redd for å revne), så jordmor tok et lite snitt med saksen, og dermed gled hun bare ut. Håper det går like greit denne gangen!!

Det må da være utrolig tungt, og presse ut ungen uten pressrier??? Jeg følte jo liksom at kroppen overtok og pressa for meg, og er ikke sikker på om jeg hadde klart det selv, om dere skjønner... Men må man så må man...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...