Gå til innhold

Når begynte barna deres å gå? og evt andre ting med utviklingen?

Anbefalte innlegg

Og hvor premature er de?

Jeg har en gutt som er født i uke 25+1 så det er jo ikke så ekstremt tidlig, men har fått beskjed om at han likevell kunne være noe tregere enn terminfødte barn det første året.

De første mnd'ene var han temmelig sløv og det første smilet kom ikke før han var ihvertfall 6 uker.

Men det virker som han har tatt igjen det tapte nå..

Han gikk to uker før han var ett år og ved korrigert alder så var han jo akuratt 10 mnd...

Hadde faktisk regnet med at han kom til å gå litt senere..

Hvordan er deres barn?

Fortsetter under...

Gutten vår ble født i uke 31+6. Han var ganske tidlig til å snu seg fra mage til rygg (husker ikke helt hvor gammel han var). Men etter det husker jeg at jeg følte at utviklingen stoppet opp...og jeg sammenliknet med alle rundt hele tida. Selv om jeg vet at jeg ikke skulle det...

Han begynte å dra seg frem da han var 9 mnd,så frem til det følte jeg "ingen ting" skjedde. Men da han først fant ut det gikk det fort fremover igjen...

Krøp da han var 10 1/2 mnd,og reiste seg rett etter det, gikk rundt bord o.l. da han var 11 1/2 mnd og gikk da han var 13 1/2 mnd. Så var jo ganske kjapp likevel syns jeg:)

Han snakket så og si ingen ting frem til han var 1 1/2 år...men etter det kom det i en fart. Snakker nå som en foss...og er ALDRI stille;)

hun elste ble født i uke 32.. hun gikk når hun var et år.. altså 10 mnd korrigert.. hun har aldri vært noe sen.. eller litt forut en dem som var født rundt terminen hennes.. noe annet husker jeg ikke.. når hun krøp ogsånt.. hun er 3,6 mnd no! hun minste ble født i uke 27 og er 11 mnd no.. 8 mnd korrigert.. hun har også begynt å reise seg.. går litt forsiktig langs ting.. noe som ser snedig ut siden hun er bare 62 cm lang.. men hun kan ikke å sitte selv enda..hun har ikke vært noe sen hun heller.. men jeg sliter med fast føde til hun.. vil ikke ha..

Jenta mi kom til i uke 34.

Hun gikk da hun var 11 mndr.. altså 9,5 mndr korrigert..

Men hang litt etetr andre barn på aking og kryping.

Akte seg da hun var 9,5 mndr (7 mnd korrigert) og begynte å krype ved 10 mndr(7,5 mnd korrigert)

Hm.. når jeg ser på korrigert alder var hun ganske tidlig ute. ikke sett det fra den "vinkelen" før

Annonse

Gutten min er født i uke 28. Han var veldig treg med å lære seg å åle seg/krabbe. Mener han var 14 mnd da han skjønte hvordan han skulle åle seg fremover. Krabbet da han var 15 mnd. Han satt ikke selv før han var 1 år, og kunne da bare sitte selv hvis vi plasserte han i sittende. Begynte å gå da han var 18 mnd. Han er i dag 2,5 år. Språklig sett er han langt etter andre på samme alder. Har mange ord (mesteparten som bare mor og far forstår) og han setter ikke sammen to og to ord. Motorisk er han der han skal være for sin alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...