Gå til innhold

FP i morgen...

moderen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, og riktig lykke til i morgen! Jeg har time til fp 12 mai kl 09, også på Riksen, så jeg er veldig spent på hvordan det går med dere i morgen. Kan du skrive litt senere hvis du orker? Jeg håper vi og dere får en "hurtigtest" der de kan gi et foreløpig svar innen 3-4 dager som jeg har hørt fra andre. Kan du si noe om dette også etterpå, hadde jeg blitt veldig glad. Da vet jeg hva jeg kan forvente, for 2-3 ukers ventetid virker helt uutholdelig. Jeg går nå og venter på at 12 mai skal komme, og bare det er jo en evighet til! Hvor langt på vei er du? Jeg blir akkurat 16 uker når fp taes. Dr Haugen sa det var best å vente "lengst mulig" med å ta den, innenfor et gitt tidsrom selvsagt da. Jeg har tatt utvidet UL og venter på svar på blodprøvene, så jeg vet ikke min endelige risiko, men det er sannsynlig at risikoen min blir over 0,5-1% - derfor har vi allerede fått tid til fp. Krysser fingre for at alt går strålende for dere i morgen og riktig lykke til!!! Håper på å høre fra deg etterpå!

Hei moderen

Lykke til i morgen. Det går helt sikkert kjempefint. Selv tok jeg fostervannsprøve for 7 uker siden. Da var jeg mellom 16 og 17 uker. Var inne uken før hos dr. Haugen, men etter ultralydundersøkelse fikk jeg beskjed om at han ikke kunne stikke meg den dagen. Ble sendt hjem igjen. Kjipt.

Ser noen her skriver om hurtigsvar/test. Det tror jeg man må ta opp på forhånd. Selv om jeg var såpass langt på vei når jeg tok prøven (synes jeg selv ihvertfall) var det ingen som snakket om hurtigdyrking av prøven. Fikk svar etter ca. 17 dager.

Uansett, lykke, lykke til imorgen.

Annonse

Ønsker deg masse lykke til, og slutter meg til de som også skal gjennom dette senere og er veldig nyskjerrig på alt du har å fortelle etterpå.

Lurer på om du skal ta det med ro noen dager etterpå, har lest at dette minsker abort-risikoen. Om prøven er vond/ekkel ?

Kan man forresten velge å ikke få vite kjønn ?

Vi vil gjerne ha det som en overraskelse...

Hei moderen da har vi vel vært på Riksen samtidig i dag, men det var jo så mange par der. Mange som smilte, andre som virket mer bekymret. Regner med at du får hurtigere svar på prøven din. Det gikk f.eks. 5 dager fra duotesten ble tatt til legen ringte meg. Morkakeprøve tok inntil 1 uke på hurtigtest.

Håper alt har gått bra med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...