Gå til innhold

Blighted Ovum, noen andre?

ninni76

Anbefalte innlegg

Hei!

Melder meg inn her da jeg har mistet 2 ganger, begge gangene var det BO. Første gang i feb-05, ca uke 5, da ordnet kroppen opp sjøl, men d tok laang tid før j kom inn i vanlig syklus igjen. Ble på nytt gravid i januar i år, men d viste seg også å være en BO. Var ufattelig trist siden j gikk til slutten av uke 12. Tok utskrapning 16.april.

Siden dette har skjedd to ganger er jeg bekymret for at det er noe galt, at vi ikke kan få barn.. Legen min sier det finnes lite forskning om det, og at det rett og slett kan være uflaks.

Har lest om andre her inne som har hatt BO, men da har de hatt barn fra før. Er det noen er / har vært i samme situasjon som meg? Eller kanskje vet hvor jeg kan lese mer om dette?

Blir takknemlig for alle svar :)

Fortsetter under...

Hei, jeg har ikke hatt BO, men ville bare sende en medfølelse siden ingen andre som har opplevd det samme har kommet på banen. :-/

Det er tydeligvis få, men jeg har sett det nevnt en og annen gang. Har du gjort et søk i forum oppe til venstre? Kanskje du finner noen hjelpsomme tråder der. Ellers finnes det sikkert noe på Internet hvis du søker i google el.l.

Såklart er du bekymret, det må være maks uflaks å miste på en sånn spesiell måte to ganger. Håper virkelig det går bedre neste gang!

Hei ninni76.

Hadde også BO september 2005.

var i 12 uke. var som du sier ufattelig trist.

fikk kontroll noen uker senere.

de hadde da funnet svulst på prøvene fra morkaka.

derfor måtte jeg ta blodprøver en gang i uken i 4 uker. så fikk jeg ny time hos legen. hcg verdien var under 5 (det vil si at en graviditetstest ville slått ut negativt).

dette tydet på at svulsten ikke hadde rukket å utvikle seg før utskrapningen, men jeg måtte fortsette med blodprøvene i 6 mnd.

å bli gravid i denne tiden, (noe som jeg helst ville) , ville innebære at de ikke kunne kontrollere svulsten gjennom hcg hormonene.

siden jeg startet å ta prøver en gang i mnd i desember, så har jeg en prøve igjen nå i mai.

Skal bli utrolig godt å få de ut av verden så jeg kan prøve å bli gravid på nytt.

Håper jeg slipper å gå igjennom dette en gang til slik som du måtte.

å komme på sykehuset på ultralyd for å se barnet ditt ( som måtte være der ) men som ikke er der er ufattelig tungt, å senere få vite at årsaken var svulst på morkaka.

Jeg søkte mye på Blighted Ovum i alle forum, og søkesider på internett. fant mange svar på alle mine spørsmål der.

Håper det går bra for deg neste gang.

Nå skal jeg snart begynne å prøve igjen.

*gleder meg*

Hei Anonym

Blighted Ovum betyr tom forstersekk uten embryo/foster. Embyoet har gått til grunne/visnet bort.. De vet ikke helt årsaken.. Det er vanlig å få positiv gravitest og svangerskaps-symptomer siden kroppen produserer hcg selv om d ikke er noe embryo der. Nå sist gang gikk jeg kvalm og hadde ømme pupper helt til uke 10-11.. Er glad for at jeg skal få bedre oppfølging neste gang jeg blir gravid, med bla tidlig UL.

Hei Marianne75

Takk for svaret og medfølelsen! :-) Godt at noen svarer selv om de ikke har opplevd akk d samme. Har søkt litt rundt, og har bla funnet noen amerikanske sider. D står som regel ikke mer enn jeg allerede vet, men d er vel kanskje fordi de ikke vet så mye om akk dette..

Takk for lykke-til-ønskene :-) Gir ikke opp så lett, selv om det har satt sine merker.

Annonse

Hei madelene

Takk for langt svar! Godt å høre fra noen som har vært igjennom d samme, som vet hvordan d føles å glede seg til å se barnet sitt som ikke er der.. :-((

Har stor medfølelse for deg som må igjennom alle disse prøvene også. D har nok vært tøft.

Du nevnte ingenting om d, men har du barn fra før?

Vi får krysse fingrene for at vi blir gravide snart og at d går bra neste gang!! Ønsker deg virkelig lykke til! Hadde vært fint å høre hvordan d går videre m deg, du legger kanskje inn en tråd senere?

Det glemte jeg helt å skrive.

Nei har ikke barn fra før. Det var første som vi så gjerne ønsket.

men, snart blir det vår tur og :-)

Gleden over å være gravid blir nok like stor da, å sikkert redselen for at det skal skje igjen. men vi blir nok fulgt godt opp.

var i hvertfall det legen trøstet meg med.

legger helt sikkert inn flere tråder når jeg blir gravid på nytt.

Håper jeg du også gjør, så vi får vite hvordan det går videre med deg og.

Ønsker deg all lykke til.

hei, jeg var til ultralyd i dag...det var tungt å høre av gynekologoen at han ikke kunne se noe foster der...det er 3.gangen vi mister, var i min 9.ende uke, første gang var like før 13.uke, andre gang 6.uke....det er så vondt og tungt...vet ikke om jeg vil bli gravid igjen....er redd det går galt igjen og det orker jeg ikke...skal til ny ultralyd om 1 uke...jeg krevde av legen at jeg vil ha en utredning nå...

uff, d er trist at d skal være så vanskelig for noen å få d til.. :-( men vi kan ikke gi opp, selv om d kommer til å bli sånn som du sier, både glede og redsel ved neste graviditet..

Stå på, lykken smiler nok til oss også en vakker dag :-)

Fint at du legger inn flere tråder når du blir gravid igjen, d kommer nok j til å gjøre også.

Hei Kirsten

Så utrolig trist å lese at dere har mistet for tredje gang, j føler m dere. *trøsteklem* Skjønner at du har d vondt og tøft, og kanskje ikke orker å tenke på en ny graviditet nå. Man blir jo såklart redd for at d skal skje igjen.

Har du hatt BO alle gangene? Du har forresten krav på å få utredning etter å ha mistet 3 ganger.

Ønsker deg virkelig lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...