Gå til innhold

2 MA, hva skjer når gravid neste gang?

jadida

Anbefalte innlegg

(Nesten samme som jeg har lagt inn under ufrivillig abort, men vil gjerne ha noen flere tilbakemeldinger).

Legen sa at når jeg blir gravid neste gang, skal jeg få tettere oppfølging. Nå er det jo ikke alltid at hjernen liksom er helt med bestandig da, så nå lurer jeg egentlig litt på hva det innebærer. Tidlig kontroll, flere UL osv?

Er det stor sjanse for at jeg blir (delvis) sykemeldt?

Føler isåfall at jeg kanskje bør informere sjefen min. Har første dag tilbake på jobb i morgen, og han vet ikke hvorfor jeg har vært sykemeldt. Vi er så liten bedrift, så om det er sannsynlig at jeg blir SM neste gang jeg blir gravid, tenker jeg at det kanskje er like greit å forberede ham nå, ved å bl.a. fortelle hvorfor jeg har vært borte.

Fortsetter under...

Huff.. svært trist er det.. Selv har jeg hatt 2 MA oppdaget i uke 10 og 12. (fostrene døde begge ganger ved 8+3 og 8+4). Når jeg nå ble gravid igjen, ringte jeg min faste lege og hun henviste til gynekolog. Jeg sa selv at jeg ønsket Crinone( et progesteron tilskudd, som du kan søke opp og lese om). Jeg fikk dette og brukte det til fullgåtte 12 uker. I tillegg hadde jeg UL hver 14. dag eller hver uke. Jeg fikk time hver 14 dag, men ble jeg redd kunne jeg bare ringe å be om en time før.. De var kjempe greie med meg...

Jeg ønsket ikke sykemelding fordi jeg vet at jeg da ville gått hjemme og tenkt ennå mer, syntes det var best å leve så normalt som mulig.

Men har fortalt sjefen om begge abortene slik at han visste om det...

Jeg fortalte han også relativt tidlig jegvar gravid denne gang, 9 uker (kanskje ikke så tidlig men).

Nå er jeg 15+2 og det har så lagnt gått bra, men jeg føle rmeg overhodet ikke trygg. Men er ikek like redd lenger. Går ikke til UL lenger da jeg har kjøpt meg en Babywatcer som jeg bruker hjemme;

Se http://www.babywatcher.no Gikk til UL til fullgåtte 12 uker ca.

Får håpe du går den hjelp og støtte jeg mener du burde få, og leger som viser at de bryr seg om dette. Ønsker dere masse lykke til videre og håper du snart er å finne på 1. trimester :-)

Klem

Takk for svar :)

Vi flyttet akkurat i det jeg fant ut at jeg var gravid, så har helt ny lege, men hun har så langt virket veldig grei.

Har sett noen av innleggene dine, og x'et fingrene for deg! :)

Tenkte jeg skulle fortelle det til sjefen...vil bare se an hva slags humør han er i når han kommer i dag...han kan være litt humørsyk/vanskelig å ha med å gjøre av og til, men samtidig kan han være veldig grei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...