Gå til innhold

Hvordan går man frem når testen endelig er positiv!?


Pashmina

Anbefalte innlegg

Har ventet lenge, lenge på positiv test og det var fantastisk å oppleve det for forste gang i går! Som "fersking" oppdaget jeg imidlertid at jeg sitter med masse spørsmål om veien videre som jeg håper noen kan hjelpe meg med:

Ser at man regner svangerskapsuker både ut fra fra første dag i siste mens og fra unnfangelsesdagen - finner jeg termindato dersom jeg regner meg frem henholdsvis 40 eller 38 uker?

Når oppsøker jeg lege/helsesøster og hvem kontakter jeg først?

Riktig kosthold og næringsstoffer - har lest og lest i "Barn i magen boken", men skulle gjerne hatt en grei oversikt over hva jeg må spise og hva jeg bør/må unngå.

Håper alt går bra og at jeg får følge med dere andre i alle de spennende ukene som kommer! Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

først og fremst.. gratulerer! :)

 

det er termin kalkulator litt lengre ned på siden her, til venstre.

og her: http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period____635.aspx

 

det er bare å ringe lege og jm med en gang, kan jo ta tid før de har ledig time..

jeg testet positivt igår og skal ringe lege hvertfall i morgen. ringer vel kanskje jm da og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Kjenner følelsen, tok sin tid før jeg også fikk positiv test, men endelig var den der. Jeg er i min 7. uke, og lever så normalt som jeg kan. Tar vitaminer, folat og tran. Og holder meg mest mulig unna brus, godteri etc.

 

Har ikke ringt legen enda, gjør det nok i uke 9. Veldig vanlig her at man går inn til første kontroll rundt uke 12. Da er sjansen for SA redusert betraktelig, og blodprøver og diverse skal tas.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...