Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en 11 dager gammel gutt som helst vil ha mat ca. hver time. Dette hovedsaklig på dagtid. På natten sover han og klarer seg med 3-4 måltider mellom 21 og 08. Av og til kan jeg amme han i timesvis, bare bytte bryst innimellom. Han sovner, og av og til spytter han ut melken.... Har prøvd smokk, men han liker den ikke. Tror jeg har nok melk, men har måttet gi han tillegg noen dager. Når han har diet i timesvis, så er det jo ikke mye igjen. Føler at puppene ikke får tid nok til å fylles opp, slik at han ikke får spist seg ordentlig mett og derfor vil ha så ofte. Er redd for å havne i en ond sirkel. Noen med tips og råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4922710-ammer-jeg-for-ofte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen gode råd å komme med, men har vært gjennom det selv med Eline.

Når 5. måltidet var unnagjort og kl. ikke mer enn 12. var mine også tomme de rekker jo ikke å fylle seg opp igjen slik du sier. Ettersom hun stort sett sov hele natten måtte jeg pumpe meg før jeg la meg slik at jeg ga mm på flaske da rundt kl.12-13 og hun fkk mme senere samme dag.

Hadde jeg ikke gjort det ville hun ha bodd ved puppene mine HELE ettermidagen og kvelden i flere uker.

Men på dagen hun var 9 uker forandret det seg nå kan det gå opptill 3 timer men det vansligste er 1,5-2,5 t. kjempedeilig.

endelig kan vi begynne å kose oss sammen.

Ønsker deg bare alt godt og håper det ikke varer så lenge og for all del

IKKE HA DÅRLIG SAMMVITTIGHET OM DU MÅ GI LITT TILLEGG su skal ikke slite deg helt ut heller det vil i hvertfall ikke babyen din ha godt av.

Det er helt normalt, og du er ikke inne i en ond sirkel. Du trenger sannsynligvis ikke gi tillegg heller, og om puppene aldri får fylt seg opp har det ikke noe å si. Det tar tid før dette går seg til, husk at pupp og nærhet også er trygghet - og enkelte babyer har stort behov for det.

Snart blir han litt større, og snart blir den lille magen vant til å fylle seg opp litt. Det er mange som har plass til veldig lite av gangen og dermed spiser oftere. Du trenger ikke trene ham opp til å spise mer, det går seg til av seg selv.

Tips og råd fra meg er å slappe av og kose deg så mye du kan! Det er helt flott slik du gjør det, og snart er den fasen over! Da går det plutselig lenger tid mellom måltidene, og puppen kan pakkes bort for en liten stund lenger enn en liten dotur ;-)

Jeg har hørt følgende: De skal regulere selv, men puppene blir tømt på ca 10 min.

Det tar en time å fylle opp 40%, så da kan han jo spise igjen, men får ikke 100%.

Dersom du pumper deg en gang ser du jo hvor mye som kommer?

Vet ikke hva som er vanlig men jeg får 40-60 ml ca.

Min spiser uregelmessig på dagen, noen ganger vekker jeg han etter tre timer, noen ganger vil han ha hver time.

Om natta sover han mellom 2,5 og 4,5 timer mellom måltidene.

Deler erfaring jeg, ikke sikkert det hjelper, men greit å høre hvordan andre har det også kanskje?

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...