Gå til innhold

Juni: 1-2 måneder igjen for oss med termin i juni!


-lillemor-

Anbefalte innlegg

Nå nærmer vi oss med stormskritt til den store dagen.... =)

 

Hvordan er formen deres nå?

Har dere lagt på dere mye?

Har dere alt klart?

 

Formen min er fin, men har selvsagt noen av disse graviditetsplagene;

humørsvingninger, ødemer i bena, litt vondt i ryggen osv...

Er i uke 32 og har lagt på meg 8kg.

Og har ikke alt klart i hjemmet! (iiik begynner å få litt panikk når jeg leser at mange av dere har alt i hus allerede)

 

Hva med dere andre jenter?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ja nå nærmer det seg altså:o) Er så spent!!

Formen min er ganske bra, verker litt i leddene(har leddgikt), men ellers topp:) Er i uke 33, lagt på meg 9 kilo, synes ikke det er galt da!

 

Ellers er alt utstyr på plass, mangler bare bæresele, men det haster ikke så!! Gud jeg er så spent, vi vet ikke kjønnet heller, hehe:o)

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ja, nå nærmer det seg med stormskritt. Syns tiden har gått så utrolig fort. Likevel kan eg nesten ikke vente til den lille skal komme til verden! Er skikkelig spent eg og! :)

 

Formen min er utrolig bra..! Både jobber og går på skole, så jeg har nok vært skikkelig heldig. Har riktig nok bare lagt på meg 5 kg, er 33 uker på vei, så det er jo ikke så mye..! Men rekner med at kiloene kommer den siste mnd. :)

 

Ellers har jeg ikke alle tingene på plass, men rekner med at alt er komt på plass innen en to ukers tid. Lykke til alle sammen. Vi går en fantastisk tid i møte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ja tiden fremover går uten tvil med stormskritt. Formen er bra, litt tyngre nå i forhold til hva det var i starten selvfølgelig. Gleder meg så mye og føler at jeg er rammet av baby-syken. Alt er baby baby baby, og egentlig burde jeg lese til eksamen, skal love dette ikke er enkelt, motivasjonen for psykologi studier er på bunn! Ikke noe å klage over, den som venter (drøyer..:) ) venter på noe herlig! Plages litt med halsbrann, men ellers tror jeg at jeg er ganske heldig. Bare "vanlige" svangerskapssymptomer som litt mer sliten og trøtt osv.

 

Jeg har lagt på meg ganske mye synes jeg, faktisk 15 kg, og jeg er i uke 32. Det har stabilisert seg i det siste, men kiloene strømmer på uansett. Men jeg nyter det, bort skal det når babyen er kommet til denne verden uansett. Trene, trene, trene :) Hadde plaget meg mer om jeg hadde sittet i sofaen døgnet rundt og ikke rørt meg, og bare snavla i meg masse usunn mat. MEN det gjør jeg ikke. Har bare kutta maksimalt ned på treninga.. Da sier det seg selv atman går fra høy til lav forbrenning. Og iallefall når man spiser likedan. Hihi. Nyter tida jeg :) Kan ikke noe for det uansett. Men regner med jeg går opp totalt i underkant av 20 kg ved svangerskapets slutt.

 

Jeg har heller ikke alt klart, men fortsatt 8- 9 uker til termin i slutten av juni så da har jeg god tid (tenker jeg). Men i slutten av Mai/begynnelsen av Juni, skal alt være klart :) Til og med sykehusbag`n. :)

 

Lykke til jenter. Vi skriver for lite inne på "juni" klubben sidene. Koselig med slike innlegg ja.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min har vært elendi fram til for ca to uker siden da jeg pluttselig begynte å føle meg i topp form så nå bare nyter jeg de siste ukene:)

 

jeg er nå i uke 34 å har lagt på meg 10 kilo å er faktsik veldig fornøyd med det:)

 

Jeg venter nå bare på noen små ting som jeg har bestil å da skal alt være i hus på en måte:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hos meg er formen veldig varibabel. Har veldig lave jernlagre, så det gjør at jeg ikke har noe å gå på, særlig mentalt. Har ikke overskudd.. Har en travel måned på studiet foran meg, så jeg grur meg litt for det. Skal bli veldig godt å bli ferdig med innspurten nå! Men ellers har jeg lite plager, rygg og bekken er fint og jeg trener litt fortsatt.

Har lagt på meg ca 10 kg, er forresten i uke 34 nå.

Jeg begynner å få det meste i hus av det som trengs til babyen i begynnelsen. Vogna har stått klar i noen måneder, gleder meg veldig til å buke den! Kommer til å skaffe ting etterhvert som vi ser behovet. har ikke lyst til å kjøpe masse som vi ikke får bruk for.

 

Lykke til med den siste tida, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, har faktisk nøyaktig 1 mnd igjen jeg... (selv om ULtermin er 3.6. gadd ikke legen sende endring til sykehuset så de opererer med 1.6 som termin..!)

 

Formen er ikke allverden, har bekkenløsning så er 100% sykmeldt. I tillegg har jeg begynt å få skikkelig hovne ben og hender, er litt engstelig for at jeg har begynnende sv.sk.forgiftning pga har hodepine, svimmelhet og sånn også... Men skal til legen i morgen for å sjekke urin + blodtrykk...

 

Har lagt på meg ca 15 kg, synes ikke det er så ille, sist gang gikk jeg opp over 20 kg..! :-(

 

Har alt klart nå ja, bortsett fra noen småting da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

ja nå er det ikke lenge igjen! Og det er jeg glad for - begynner å bli utstlitt da jeg har/har hatt ekstremkvalmesvangerskap med sykehusinnleggelser, og som har ført til at jeg har utviklet Mallory Weiss syndrom med sår i spiserør og mage, samt at jeg har fått brokk på refluxen... Er sykemeldt ut svangerskapet og er mye sliten og svimmel og kvalm og sover mye.

 

Gått opp 7-8 kilo, stått stille - gått frem og tilbake siste tida. Gleder meg veldig til gutten vår kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Formen min er vel ganske bra, bortsett fra at jeg ikke har fått beveget meg mye de siste månedene pga smerter i lyskene og den ene foten. Trodde jeg hadde gode sko, men da jeg fikk meg nye sko i London for nesten to uker siden fikk jeg nesten sjokk da jeg oppdaget at jeg kunne gå igjennom hele oxford street uten å få vondt...helt herlig. Så nå skal jeg begynne å gå igjen, å få litt morsjon og håpe at jeg ikke går opp så mye i vekt de siste 7 ukene. Men regner med at noe kommer da, målet er nok mer at jeg vil komme i bedre form til fødselen.

Jeg har gått opp 14kg til nå, ikke så lett å holde kg unna når man har hatt problemer med å gå. Men jeg må nå også få sagt at jeg ikke er bekymret for de ekstra kg, de vil nok forsvinne igjen.

 

Vi har ikke fått så mye i hus enda, men vi skal å handle inn seng og stellebord på torsdag etter at vi har vært på omvisning på storken på kk i Bergen. Fra før av har vi bestemt oss for en simo bagvogn og har fått en del klær. Da vi var i London var vi innom Arsenal supporter butikken og kjøpte smokker, tåteflasker og klær. Tåteflaskene har jeg helst lyst til å spare til hun er litt eldre, skal hun få morsmelk på flaske vil jeg helst ha de flaskene med spesiell form som skal visst forhindre luft i magen..(tror jeg det var....husker ikke helt, men vil nok kjenne dem igjen når jeg ser dem)

 

i dag er jeg forresten 32+6, hjelpe meg som tiden flyr:-)

 

Lykke til alle sammen, vi går virkelig en spennende tid i møte. Gleder meg litt til jeg oppdager at fødselen er i gang, det er jo som en spennende bok man ikke kan vente til å lese siste side av...hmm bare det at vi ikke har peiling på hvor mange sider denne boken har....hehe (begynner visst å tenke litt rart her ja....hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det jaggu ikke lenge igjen, og flere av Juniklubben er jo til og med høygravide nå og to har født! Gratulerer til dere :-)

 

Formen er faktisk bra, jobber som vanlig, og vært litt plaget med mensmurringer, men det har ikke blitt mer enn sist jeg var hos jordmor så da går det nok greit.

Har litt stiv rygg etter endt arbeidsdag, men heller ikke så ille, ennå!

I dag er jeg 33+3 og hos jordmor i dag så viste det seg at jeg var 9,5 kilo mer enn jeg var før jeg ble gravid. Temmelig fornøyd med det, bare litt forfjamset over siste ukenes vektøkning. 3,5 kilo på tre uker..hehehe

 

Jeg har ikke alt klart til fødsel, mangler fortsatt småting som, bleier, bind, gulpekluter, vaskekluter o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei alle bimmere :o)

 

ja nå er det snart oss juni-jentenes tur :o) jeg gleeeder meg masse

spes til etter fødselen ;o) kansje ikke noe uvanlig med det nei...

 

formen min er veldig bra - var nettopp i Barcelona på weekendtur -

merka godt der ja, at jeg er i god formtil å være 34 uker på vei! er ikke så stor da - var en firmatur for min sambo - det var damer der som synest jeg var så liten til å bare ha 1 1/2 mnd i gjenn :o) men har alikevel lagt på meg 9kg

 

tenk nå er jeg snart høygravid og...hjelp tia går fort - enda godt at jeg har kontrollen på utstyret. mangler litt tøy men ikke noe krise om bebis kommer og jeg ikke har det i hus...men det er da godt at det er 6 uker til termin enda :o)

trenger å forberede meg til fødselen og livet etter han har komt...

 

ønsker dere lykke til alle juni damer :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Begynner å nærme oss fort nå ja. Litt for fort for meg. Det er vel slik det er, har tenkt at det er lenge igjen og plutselig så står en der.

 

Formen min er veldig fin nå. Eneste er at bekkenet begynner å bli litt stivere slik at det å gå i bakker ikke er noe særlig, kommer ikke opp.

Er veldig glad for dette da jeg i romjulen fikk bekkenlåsning som gjorde at det ble sofaen som ble min beste venn. Tok litt tid før vi fant ut av hva det var og kunne gjøre noe med det. Gikk til kiropraktor som fikk løsnet det opp. Var som en annen verden. Har etter det vært fin. Begynte å jobbe 20% i midten av mars så det tok sin tid. Var rimlig drit lei. Jobber nå 30%. Jobber i hjemmesykepleien så det er ikke så veldig lett å tilrettelegge selv om de prøver så godt de kan. Blir nok til at jeg jobber slik til perm. Godt å komme seg litt ut etter å vært sykemeldt nesten hele svangerskapet. Dette ble mye..

 

Jeg har lagt på meg 12 kg. La på meg mye i begynnelsen, så det har heldigvis stoppet opp de siste ukene. Lagt på meg 2kg siden uke 28. Er ganske fornøyd med det..Er nå i uke 34. Har termin 15.06.06

 

Jeg har på langt nær alt i hus. Har vogn, seng og noe klær. Komoden ble det noe tull med så den venter jeg på.snart. Har ikke travelt har jeg tenkt hele tiden, men det begynner å bli litt liten tid igjen nå.. Sjer det så skjer det.. Da får min samboer ta det som står igjen.

 

KLem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 uker i dag, er 100% sykmeldt pga bekkenløsning og sliter litt med å fylle dagene med noe meningsfullt. Prøver å nyte fritiden også, med gode bøker, lange kaféopphold og ekstra tid sammen med kjæresten min. Skulle nok ønske jeg kunne trene, løpe, sykle og gå lange turer, men det får jeg ta igjen senere!

 

Har gått opp 8,5 kg og er ok fornøyd med det, tross stillesitting og kjedespising.

 

Vi har det meste i hus nå, resten kan utsettes til etter fødsel (f.eks bæresele, vippestol..)

 

Snart, snart får vi møte våre små mirakler! Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere, det nærmer seg med stormskritt, ja! Synes de siste ukene har gått så fort, og håper det fortsetter sånn frem til fødselen. Jeg er heldig og har ingen store plager, bare litt kortpustet og har en del halsbrann, men trener fremdeles litt og går turer daglig - føler meg virkelig priviligert. Er i dag 33+2, og har lagt på meg 9 kilo, noe jeg er ganske fornøyd med!

 

Tankene går i stadig større grad mot selve fødselen. Hvordan kommer jeg til å reagere på riene? Hvor lang tid kommer det til å ta? Hvordan vil mannen min ta det? Og ikke minst: Hvordan ser babyen ut? Er alt i orden med ham? Hvordan vil det gå med amming? Så mange spørsmål, og bare litt mer tålmodighet, så får vi svar!

 

Har fremdeles en del håndarbeidsprosjekter som skal avsluttes før babyen kommer, ellers er stort sett det meste av utstyr i hus. Har arvet masse babytøy av en venninne, så han skal i alle fall ikke fryse!

 

Lykke til de siste ukene til alle sammen! Snart begynner det virkelige eventyret!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle juni-jenter!

 

Formen min er slettes ikke så verst den! Jeg har gått opp 8 kg og er 33+6 i dag. Ikke så ille, men det begynner jo å bli tungt. Har ingen "vondter", men sover litt dårlig, puster og peser fælt, og er veldig lei av å tisse HELE tiden. Beveger meg mindre og mindre, men livet er fortsatt ganske så normalt. Har begynt å få endel vann i hender og føtter spesielt, så det blir mer og mer ubehagelig å gå mye/stå mye.

Har 3 eksamener nå i løpet av en mnd ca, så jeg har endel å tenke på for tiden! Kynnere kommer med jevne mellomrom, og gutten vår beveger seg masse hver dag.

Vi har kjøpt/fått endel ting, men mangler fortsatt masse. Stellebord og alle småtingene har vi ikke fått kjøpt enda, men vogn og seng er i hus. Rart å ha baby-ting i leiligheten, syns dere ikke?? (1. gangs her!)

Vi har vært på svangerskapskurs, og driver aktivt med mental forberedelse på vårt nye liv. Det er ikke så lett! Man klarer liksom ikke forestille seg hvordan det skal bli... Vi gleder oss veldig til å møte gutten vår (Theodor), og til å bli kjent med han.

Føler tiden går veldig fort nå, er litt stressa på å få alt "i stand" til ankomst. Skal på IKEA i dag og kjøpe endel ting, og en liten tur innom baby-shop og.

 

Lykke til videre alle dere, veldig koselig med innlegg på junisidene - det er liten aktivitet her for tiden. Håper alle er flinke med å legge inn innlegg med fødselshistorier etterhvert! Dette blir en spennende sommer!

 

klemmer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...