Gå til innhold

Den ekle helsestationen skal vite alt!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

He he he det er jo så sinnsykt lett når neste møte skal inneholde lege, helsesøster og barneverns konsulenten som sitter å lytter på andre siden av døra. Og hvis man sier noe feil kommer dem å tar han. Jeg har mest lyst å drite i alt som heter helsestation og gjør undersøkelsene på lillegutt selv. Helseststionen er en gjeng snokende demoner som ønsker deg alt godt, men får dem vite at du har ved en feiltagelse satt på barnet ditt skjorta feil, ja da er ungen borte!

Nei det gjør de ikke. Sist jeg var innom for å veie hadde ungen gulpet på bodyen og kjolen rett før jeg nåtte dra så jeg skiftet ikke. Jeg unskyldte meg til helsesøster men hun sa at jeg ikke måtte regne med at barn er rene hele tiden og at det ikke var vits i å prøve engang.

Men jeg har ikke hørt om at en barnevernspedagod er tilstede noen gang.

Men så er jeg ikke redd for noen heller. Jeg er nok en like god mor som noen og det er sikkert du også.

Annonse

fan så paranoid enkelte her er.. hvis barneværnet tar noen barn er det sikkert en grunn til det!!!!!

å hvis du unnlater å dra på helsesjekkene vil jeg si at du er noget uforsvarlig.. kansje det er derfor barneværnspedagogen er der??????

tenk på den du!

Helsestationen vår har også slike undersøkelser. Men tviler på at det sitter noen barnevernsdott utenfor døra. Er smålig paranoid selv men det skal mye til før dem tar barnet i fra deg. Bare "glem" skjemaene. Eller vær ærlig å ikke svare på dem.

Ta det med ro, smil og nyt det at det faktisk sola skinner!

Annonse

Fikk skjemaet angående psyken. En del helsestasjoner er med på et prosjekt for å avdekke fødselsdepresjoner. Aldri hørt om at barnevernet skal være med på noen kontroller noen gang (da må det være en skikkelig vanskjøttelsessak).

At trådstarter ikke har så mye til overs for denne spørre undersøkelsen betyr ikke at hun har noe frykte verken fra helsestasjonen eller fra barnevernet. Kanskje hun bare er frustrert over at det er så innviklet.

Har ikke sett dette skjemaet selv, men det er trolig at jeg ikke hadde giddi å være med på denne undersøkelsen dersom jeg hadde hadde følt det ble for dumt. Dem kan faktisk ikke tvinge noen.

Er 4 eller 5 sider med avkrysningsspørsmål. Mange av spørsmålene er det ikke greit å finne et alternativ som passer på. Hvis man har lite søvn og de kommer med den undersøkelsen der så kan nok et par bli frustrerte. Nei, de kan ikke tvinge noen :)

Vel, her tenker jeg at det er barnevernet som har en finger med i spillet. Dette ser ut for meg som et tiltak i en undersøkelsesfase av mor og/eller far. Barnevernet bruker ofte hs som samarbeidspartner i enkelte saker, nemlig fordi det er enklere å komme innpå foreldrene. Hs er jo en "snill" instans. Dette skjer, som HI skriver, mens barnevernet observerer uten å være i rommet. Det skjer! Så jeg er rimelig sikker på at HI er innunder barnevernets arkiver, og undersøkes nå for videre tiltak.

Til HI vil jeg si at det beste du kan gjøre er å samarbeide og fylle ut disse skjemaene som du er bedt om. Det er viktig for deg og saken din at du følger opp det barnevernet sier. Lykke til!

Hilsen en barnevernkonsulent

Som du skriver "Barnevernet bruker ofte hs som samarbeidspartner i enkelte saker, nemlig fordi det er enklere å komme innpå foreldrene".

Jeg anser hs som min støtte, ikke statens mulighet for å overvåke meg. Jeg bruker hs til det jeg har lyst til, og bare det. Blir irritert over folk her inne som faktisk tror at de MÅ noe som helst. "gruer meg for hs". huff. beste eksempel for min del er tran. hs likte det tydeligvis ikke når jeg nevnte i barselgrupper at det faktisk er vitamin-d som barn trenger og at det fantes alternativer for tran. men nei, noen folk følger hs anbefalinger som sauer.

Er det et spørreskjema for forskning, så er det vel anonymt, da er det ikke noe problem å svare - dersom man vil støtte forskningen.

Er det et spørreskjema for utredning om forhold i hjemmet som er i regi av barneværn, så er det ikke anonymt, for da er det jo helt meningsløst - kan ikke brukes i en omsorgssak bla.

Men skulle det være et spørreskjema i barneværnets regi som gjelder forhold i hjemmet, så ville jeg ha sammarbeidet, med mindre jeg hadde noe å skjule -og har man noe å skjule for barneværnet så burde man gå en 70-80 runder med seg selv egentlig........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...