Vårstjerna. Jente 3 år ,30 pp Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Jeg må desverre gi min datter på 12 uker flaske, men om 4 uker skal jeg en uke til USA med henne. På hotellet der vi skal bo er det dårlig med kokemuligheter på rommet. Så jeg får problemer med å koke flasker og flaskesmukker. Er det krise hvis jeg bare vasker dem veldig godt? Vi skal få tak i en vannkoker slik at jeg kan koke vann til å lage melk.
SurreGuri Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 tror det kan gå greit det, da er jo jenta di 16 uker, sluttet selv å koke flaskene da lillegutt var nærmere 5 mnd, nå bare vasker jeg dem veldig godt med varmt vann og zalo
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Går sikkert greit. Men du kan også koke smådelene i vannkokeren om det er en sånn med flatt ellement inni.
Mockanin Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 Minsten her har brukt flaske hele tiden. De første ukene kokte vi flaskene. Etter ca. en mnd. gikk vi over til å bare vaske alle delene godt med flaskebørste og børster som var beregnet til delene (Dr. Browns flasker). Koker en gang inn i mellom, men kan gå en stund mellom hver gang ja. Babyen lider så absolutt ingen nød om du vasker flaskedelene i vasken på hotellet. Bare ha med flaskebørste og pass på å skylle delene godt i rennende vann. Går så bra så.
Vårstjerna. Jente 3 år ,30 pp Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2006 Tusen takk for svar. Jeg har tenkt mye på dette, så ser jeg litt lysere på turen.Blir kjempe spennende.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har nettopp bodd på hotell noen dager med veslejenta mi på fire mnd. Jeg brukte vannkoker, og hadde med meg en plastbolle(sånn vanlig man har på kjøkkenet til å bake i).Plastbollen tar ikke noe plass i baggasjen, jeg stappet bare en genser i den. Du kan jo ev. kjøpe en når du kommer fram. Hadde også m oppvaskbørste, et kjøkkenhåndkle og vaskemiddel. Vasket flaskene og smokkene i kokt vann+ såpe, skylte den i kokt vann, og lot dem ligge en stund i kokt vann...så nærme sterilisering som jeg kunne komme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå