Gå til innhold

Noen som har morkake som ligger nærme livmormunnen?

Anbefalte innlegg

Det har jeg, og må kanskje ta keisersnitt pga dette....

Får vite det sikkert i morgen, skal da på sykehuset for en siste sjekk.

Hva er deres erfaring, har dere fått beskjed om at dere må ta keisersnitt, eller kan dere føde vanlig?

Eventuelt noen som vet hvor nærme/langt nede morkaken deres ligger?

Sist var det 3 millimeter som skilte om jeg måtte ha keisersnitt eller ikke.....så blir spennende å se hva det blir til....

Håper på vanlig fødsel, tror jeg.....selv om vi har fått beskjed om at sønnen vår vil ha en fødselsvekt på nærmere 4.5 kilo, samt at jeg ikke får epidural under fødselen.... (pga blodfortynnende sprøyter som jeg må ta i svangerskapet...)

Fortsetter under...

Hei

Jeg hadde en morkake som lå litt foran, men ny ul i uke 32 viste at den hadde trukket seg opp og bort fra åpningen. Har derfor altså ingen erfaring, men vet at hvis morkaka ligger foran, så sperrer den jo for åpningen, og da sier det seg vel egentlig selv at en vanlig fødsel blir vanskelig, og man må ta keisersnitt. Jeg var jo glad jeg slapp det, da jeg tror vanlig fødsel er det beste, men ligger den foran, og legene anbefaler keisersnitt, så er jo vanlig ingen mulighet, og k.snitt er jo da det beste. Vil jo ikke at hodet til barnet skal klemme av blodforsyninga fra morkaka/ ødelegge morkaka, da får jo ikke barnet oksygen og kan i værste fall dø.. Men vet ikke hvor grensa går, om noen millimeter foran ikke gjør noe.. stol på gynekologens avgjørelse du. Lykke til!

Heisann..

Jeg har morkake som ligger 3 mm fra indre mormunn, Den har vært helt nede hele tiden og har bare flyttet seg litt.

Babyen ligger også i seteleie, sannsynligvis pga dette.

Skal ha keisersnitt om 10 dager og gleder meg til det.

Hadde akutt keisersnitt etter 24 timer med førstemann, så jeg vet hva jeg går til.

Keisersnitt er ingen ting å frykte, gleder meg faktisk - flott opplevelse!

Lykke til, det går sikkert bare kjempe fint. Du trenger hvertfall ikke å være redd for keisersnitt vis det blir aktuelt.

Tusen takk for svar:=)

Jeg er veldig spent på i morgen, og hva legene sier.

Stoler på avgjørelsen legene tar, og er forberedt på å kanskje måtte ta keisersnitt.

I begynnelsen syntes jeg det var litt "nedtur", for jeg har nesten gledet meg til fødselen.

(ja, jeg er førstegangsfødende....hi hi hi, så jeg vet ikke hva jeg går til...men la meg leve i troen på at det finnes "fine" fødsler:=)

Men det er fint å høre at dere også har hatt greie opplevelser med planlagt keisersnitt.

Jeg må jo si at skal det først være keisersnitt, så er det fint at det er planlagt...

Kan jeg spørre hvor lenge før termin du skal ha keisersnitt?

Annonse

Ja, da har jeg vært på sykehuset og fått sjekket morkakens plassering igjen. Det blir vanlig fødsel på meg:=)

Legen sa at det så greit ut....og at det eventuelt blir "hastekeisersnitt".....men at han synes det så ok ut.

Håper inderlig at det blir vanlig fødsel, og ikke hastekeisersnitt.......

Skulle ønske han ikke hadde nevnt det med at det kanskje må bli

(i verste tilfelle) hastekeisersnitt....

Noen med erfaring? Som har fått beskjed om at dere kan føde vanlig og så blir det hastekeisersnitt likevel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...