skytte75:) Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Hei, jeg har hørt a man kan få nedstatt sirkuasjon til babyen hvis man sover på høyre side. Jeg synes dette høres litt rart ut. Noen andre som har hørt det samme? Vena cava syndromet, er jo bare i ryggleie ikke sant?
Lilje74 Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har iallefall hørt om at det skal være best å sove på venstre side... Prøvde å sove på bare venstre side en stund, men det var ikke bra for bekkenet å sove på venstre side hele tiden, så jeg forsøker å bytte på nå... Kan sove litt på ryggen også foreløpig. Vena cava har jeg ikke hørt om...
mumi og lille Eirik :-) Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Hei. Har bare hørt om dette fenomenet i ryggleie ja....hmmmm ellers hadde det blitt slit for meg,sover bare på høyre....Jeg spurte JM om dette på UL og hun sa det var bare å legge litt under rygg/sete (pute eller annet mykt) så var det helt greit,skulle ikke mye til. Jeg har en tendens til alltid å ende på rygg når jeg sover,så da har jeg lagt en pute bak ryggen og da går det helt fint. Jeg har aldri våknet av at jeg føler jeg skal besvime (men så er det vel egentlig mest på slutten av sv.sk dette gjellder, når babyen er mye tyngre) men greit å lage det til en vane først som sist... Lykke til da
skytte75:) Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2006 Hm.. da er det kanskje noe i dette da. Men det er vanskelig å bestemme hvordan man skal sove, jeg ruller rundt hele tiden:) Vena cava syndrom skjer i ryggleie litt ut i svangerskapet. Magen hindrer tilbakestrømming av blod, og mange vil føle ubehag/bli svimmel hvis man leggger seg rett ut på rygg.
Murmeline Skrevet 1. mai 2006 #5 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har lest om dette et sted, men husker ikke hvor. Har "på vei" og "barn i magen fra a-å", så det er nok i en av disse bøkene jeg har lest det. Vanskelig å følge opp da, jeg sover aller best på høyre side:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå