Gå til innhold

er det andre som er veldig kvalme her?


2- barns mamma

Anbefalte innlegg

jeg er bare i uke 6,men har hvert kvalm siden uke 5.det er ikke bare på morgenen,men det varer hele dagen.uff og uff.dette er min nr.2. det var ikke sånn forrige gang.noen så har gode råd om hva jeg skal gjøre?

skal til legen for førstegangskontroll om ett par uker.er det mulig å høre hjertelyd da..eller er det for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, det er håp,,,, jeg begynner å kvikne litt, har vært veldig kvalm siden 4 uke! Ikke morgenkvalm men veldig på ettermiddag, kveld og natt. Gikk ned 6 kg første ukene av svangerskapet... Er nå 14,5 uker og det begynner å roe seg ; ) Har du jente eller gutt fra før?? Alle spår jeg får jente pga kvalmen,,? vet ikke jeg ; )

Det er nok for tidlig med hjertelyd, vi prøvde i uke 11 uten lykke. Hørt om mange som ikke hører før opptill uke 20....

Håper du får det bedre med kvalmen. Du kan prøve mandler, eplejuice, cola...selv har jeg bittelitt effekt av saftis ; )

Hilsen førstegangsfødende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs, kvalm hele døgnet jeg også. Skikkelig slitsomt, sover dårlig, liten matlyst men spiser tørre kjeks o.l. Frukt går greit, men trøtt og kvalm hele tiden. Gruer meg til jobben, jobber ei uke på og ei av, og laaange, varme dager når jeg først er på jobb. Sukk, glad for spiren, men den er litt tøff mot moren sin akkurat nå.

 

Vet at noen hører hjertelyd rundt uke 12, tror man helst ser at hjertet slår før det, men det er jo sikkert artig det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOOOOOH YESSSSS!!!!!!!!

jeg er i uke 12 og er uggen kvalm og går å gulper......æsj det er så ekkelt!!!begynner å bli lei denne uggenheten nå.....

saftis hjelper meg litt også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elendig ennå. Er i min 12 uke,snart 13..Har vært kvalm siden uke 5-6. Det sliter på humøret. Jeg ble i tillegg innlagt for væsketap i uke 8. Jeg tar to postafen pr dag ennå. Har fått godkjenning fra legen. Dette er for å klare å beholde maten jeg får i meg. Ellers så spiser jeg regelmessig ca hver 3 time. Trykker i meg mat fordi om matlysten er laber. God bedring til deg. Jeg har vært dårlig både med gutt og jente.Men var dårligst lengst med guttene. Er spent på hva dette blir. Har mest troen på gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg inn i kvalmeklubben ja.. bvegynte med morgenen, men nå starter det rundt 11-12 tida og holder seg noen timer og kommer tilbake på kvelden. Går og brekker meg ganske mye om dagen, men takk og pris kaster jeg ikke opp enda.. *enn så lenge*

er i min 9.uke i morra:) *jøss*

 

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er min 3.dag med kvalme og halsbrann....frem til nå så har jeg nesten ikke vært dårlig.

Er 7+5....

Heldigvis må jeg ikke spy, men det er ikke så veldig gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+0 i dag og jeg er skikkelig kvalm,har vært det lenge nå.Spiser bare for å få i meg noe,nesten ingeting smaker.Har tatt av 4-5 kilo,men regner med at jeg legger dem på meg igjen snart.Jeg begynner å bli ganske lei av denne kvalmen og det å kaste opp,det tar hele kreftene mine.Orker jo nesten ikke å ta turen innom her for å se hva som skjer.Det roer seg vel snart,får jeg håpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...takk for gode råd alle..jeg har ei jente fra før av...så jeg håper det blir gutt denne gangen...i og med at jeg ikke var så kvalm forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid i uke 8 og har vært kvalm i ca 3 uker nå. Har prøvd det aller meste for å få vekk kvalmen, eller iallefall redusere den, men det er tydeligvis ingenting som hjelper. Har heldigvis informert sjefen min nå så det går greitt at jeg ikke er på jobb hver dag. Noen dager er det bare helt umulig å være på jobb fordi kvalmen styrer alt. Klarer heldigvis å spise litt og det hjelper. Er magen tom blir bare kvalmen enda verre... Men men, forhåpentligvis så er det over om ikke så alt for lenge og da kan jeg bare glede meg over magen som vokser :-) Det gleder jeg meg til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere kvalminger..hahaa!

Jeg er 10+1, og for å være ærlig så vet jeg ikke hvor lenge jeg har vært plaga med svangerskapskvalme, har netopp hatt mavekatarr (vært kvalm og uggen så si konstant siden jul).. det er noe jæ*** møkk! Men detta har hjulpet meg: Bakt potet (!!) , sure grønne epler, stimorol kisscool pastiller med smak av grønt eple, ritz kjeks og potetgull.

Kvalm klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Er kvalm hele tiden. Det begynte sikkert i uke (4-)5. Men er bedre nå enn i første svangerskap....da spydde jeg minst et par ganger for dagen mer eller mindre i 40 uker....begynte å spy i uke 3...før jeg viste at jeg var gravid (hadde mistanke da). Denne gangen er jeg mer trøtt.

 

Legen sa at det kunne kanskje bety et annet kjønn denne gangen siden jeg føler meg bedre, men at det selvfølgelig ikke nødvendigvis betyr noe. Jeg fikk gutt sist.

 

De sier jo at en ofte føler seg mer kvalm med jente enn med gutt, men tror ikke dette er særlig vitenskapelig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...