Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Hei, lurer på om noen av dere kan forklare meg hvordan man måler symfyse-fundus målet? Kan jeg forsøke å gjøre dette selv? Legen min har ikke gjort dette på meg enda (er i 24 uke), så jeg er litt nysgjerrig på hvor jeg ligger på denne streken på helsekortet:)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Vet ikke om man kan gjøre det selv, men hvis legen din ikke har målt det på deg enda, ville jeg tatt kontakt med jordmor så du kan få noen svangerskapskontroller der også. Legen min har i alle fall målt det hver gang siden uke 13, så etter det jeg vet skal de gjøre det.
Smånetta 14.mai Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Min lege målte ikke før kontroll i uke 25. Det var ikke noe særlig å måle i uke 16 da jeg var til kontoll før det, så da ble det ikke gjort. Tror det der varierer veldig. Lenge til du skal til neste kontroll?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 Nei, skal til legen om en og en halv uke. Da får jeg vente til det:) Takk for svar!
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 1. mai 2006 #5 Skrevet 1. mai 2006 Er visst ikke vanlig å begynne å gjøre det før du er passert uke 22-23. Du måler avstanden fra toppen av skambenet til øverste kant på livmoren. Jordmor hadde en fiffig teknikk på dette. Ville nok ikke klart å gjøre det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå