Gå til innhold

Hvor mye har dere å leve for i måneden?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lever på lån og stipend og bruker opp alt sammen hver måned. Har heldigvis samboer som jobber og tjener bra, så vi har en forholdsvis god økonomi tosammen. Vi har ingen felles kontoer så jeg vet ikke helt hvor mye han bruker på ting og tang, men han er ihvertfall aldri blakk!

Gjest Riga

Jeg har bare stipend og lån fra Lånekassen, men siden jeg bare bruker det på leie, mat og kollektivtransport, går jeg i "pluss". Situasjonen for kjæresten min er helt anderledes...han går med minus hele tida (har måttet låne ham penger), selv om han hadde en grei deltidsjobb i fjor høst. Nå har han selvsagt ingen jobb, og da heller ingen penger!:-/

Vi bor ikke sammen, men barnet kommer i oktober, og da må vi selvsagt ordne et sted for oss 3...grurer meg litt til det skjer, for jeg vet ikke helt om jeg kan stole på at han bidrar noe økonomisk. Han kunne jo ha skaffa sommerjobb, for han gjør ikke en dritt på skolen (ok...så jeg er _litt_ sinna på ham for øyeblikket!).

Har laga budsjett for åssen det blir med barnet, og det ser faktisk ut som det går, selv om vi begge er studenter uten jobb...men så må jo hans gedigne lån til Lånekassa tilbakebetales snart, og da blir det værre!:-/

Annonse

Høres ut som mange her har mer enn nok til at jeg skulle klart meg strålende på det, hvertfall! Jeg er student med stipend og lån, han har akkurat skiftet jobb, men hadde før det enda lavere inntekt enn meg pga at han drev firma og ikke tok ut mye i lønn. Vi klarte oss helt fint på det, og da hadde vi rundt 11.000 utbetalt i måneden - FØR leie og regninger. Man blir vant til ikke å bruke penger på alt mulig! Folk sløser mye mer enn de tror. Vi har veldig sjelden måttet bekymre oss om penger. Nå da han har mer i lønn er vi jo selvsagt glade for det, spesielt nå da jeg er blitt gravid.

Vi har spart penger på å kjøpe fremfor å leie nå da renten er lav, og vi har bil, internett, mobiltelefoner og andre slike normale utgifter. Jeg kan ikke egentlig forstå hvordan i all verden mennesker med 25.000 utbetalt i måneden klarer å gå tom hver måned, det er tross alt det dobbelte av hva vi har levd helt brukbart på i 2 år, men man blir vel vant til et visst forbruk. Jeg unner selvfølgelig folk å ha såpass, det skulle bare mangle. Men det blir i mine øyne litt bortskjemt å begynne å klage på lite penger når man faktisk har mer enn nok?

Jeg er alenemor å har 12 000kr i mnd. Dette høres sikker mye ut for noen(leste den innlegget over her om at alenemødre har mer å leve for enn samboere)

Dette holder akkurat. Jeg har ikke kjøpt noe som helst til meg selv på over 8mnd.(verker nye klær,ikke frisør, heller ikke kafebesøk osv)

Dette er fordi pengene strekker rett og slett ikke til.

Jeg har husleie 5000

Strøm 1000

billån 2100

Sparekonto til jenta mi 500kr

BSU 200kr

Bensin 500kr

Forsikringer(helseforsiktring og husforsikring) 300kr

tlf regning 600kr

internett 300kr

Etter alt dette er betalt skal jenta mi ha klær og bleier.

Jeg skal også ha råd til mat til meg selv.

Jeg har da 1500kr igjen å bruke dette på.... å som de fleste vet så koster det mer enn 1500kr å ha mat i 4 uker+bleier og klær til vesla.

Jeg kunne sikkert droppa å ha bil. Jeg kunne droppa BSU,sparekonto til jenta mi, tlf og internett. så hadde jeg hatt mer å leve for. Men jeg velger å ha tilgang på bil og jeg velger å spare til jenta mi. å så velger jeg å ha internett. Av den grunn at jeg sitter alene hver kveld å da er det veldig kjekt med internett, da er man ikke så ensom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...