Gå til innhold

Noen som har opplevd å IKKE få melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mormor, tantene mine og søsteren min har alle ammet, mens min egen mor sier at hun "ikke fikk melk". Har ikke ville spørre henne så mye om det - men hvor vanlig er det å rett og slett ikke få melk? Jeg vil så gjerne få til dette med amming når babyen kommer og bekymrer meg allerede masse for å ikke få melk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk ikke melk med nr 1. Og var bunn fortvila for dette, for var det noe jeg ville så var det og amme. Jeg fikk beskjed om og ikke gi meg og melka ville komme. Men på dag 5 etter fødtselen hadde fremdeles ikke melka kommet og lillemor gråt og gråt av sult og jeg ble mere og mere fortvilet. Da ringte jeg min jordmor som sa at nå måtte babyen få litt mat. Så med tungt hjerte ga jeg den lille litt morsmelkstillegg. Lillemor sovnet da mett og god. Da kom tårene min for fult for nå visste jeg ho hadde det bra. Da gikk jeg i dusjen og satte meg i sofaen og tok livet med ro og kunne der jeg satt rett og slett kjenne hvordan melken plutselig bare strømmet på.

Jeg har fått forklart i ettertid at dette kom av at jeg var veldig sliten etter en meget lang og tøff fødsel. Men at det bare ble verre av at jeg beskymmret meg for dette med melken hele tida. Men når babyen endelig sov så slappet kroppen av og melken kunne fritt strømme.

Det skal også nevnenes at det tok vel en 2 månder og få amming sikkelig i gang for oss. Så det ble litt tillegg i tillegg til ammingen en stund. Men jeg ga meg ikke dette skulle jeg klare. Og vi fikk det til tilslutt. Og det var verdt alt strevet tro meg. Etter det ammet jeg lillemor til ho var 15-16 månder.

Men jeg tror ikke du trenger beskymmre deg for at du ikke får melk, det tror jeg helt sikkert at du gjør, de aller fleste får jo det.

Men sammtidig kan du jo ha min lille story her i bakhode. For det kan jo være grunner i deg som gjør at kroppen rett og slett "holder" på melka. Psyken har mye og si, derfor IKKE beskymr deg!! Så skal du se dette går bra.

Ønsker deg masse lykke til.

Hilsen Solita på snar visit fra 2 tri.

Skrevet

Tusen takk for at du delte din historie med meg! Jeg er rett og slett helt psyket ut av dette med melk og amming allerede... Uff! Er liksom ikke så lett og ikke bekymre seg når jeg bekymrer meg litt allerede... :) Men skal prøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...