Gå til innhold

hm...er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

lilleøstera mi gifta seg rett før påske, fort og uten mange innviterte andre enn forlovere og foreldre. jeg og min eldste datter kom på vielsen, men da måtte jeg ringe å høre om det var greit. vi ble da også innvitert til kaffe og kaker hjemme hos dem etterpå, men ikke middagen senere på kvelden. selv gifter jeg meg til sommeren og skal ha en rimelig stor fest, der ALLE er innvitert til både middagen og kaffen. her om dagen ble det snakk om hvor alle skulle sove den helga og jeg sa at jeg gjerne ville legge litt beslag på mamma og pappa og bo der iallefall fra fredag til lørdag. ungene kan også sove der. da ble både lillsøstera mi og den nye mannen lange i maska og sa at dersom de måtte bo på hotell så skulle de trekke fra det de måtte betale på gaven til oss! da svarte jeg at de ble tross alt innvitert på en flott fest som ikke akkurat er gratis for oss.

jeg er litt lei meg her jeg sitter for;

1. jeg synes hun tok ifra meg mye av "glansen" med å "kuppe" meg så enormt og bare komme busende å gifte seg fort og rett forran nesene våre uten videre

2. at vi ikke ble innvitert til middagen på kvelden, når de tross alt er innviterte til oss og ettersom det er søsteren min

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4920788-hmer-jeg-urimelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det du som tidligere reagerte på at din samboer ikke var invitert i din søsters bryllup? Uansett.................

Ikke bry deg om søsteren din. Ikke la henne ødelegge den fine dagen din. Jeg ville rett og slett ikke brydd meg om hva hun gjør og mener. Vis henne hvordan man skal holde et skikkelig bryllup. Er helt sikker på at hun vil angre på sitt når hun ser hvor flott du har det. For meg høres det helt rart ut å ikke invitere sin egen søster på bryllupsmiddagen. Sol deg i glansen på den store dagen og la henne telle kronene hun vil bruke på deg. Hun høres ganske grådig ut.

Du er ikke urimelig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4920788-hmer-jeg-urimelig/#findComment-4921214
Del på andre sider

Merkelig oppførsel på søstra di!! Og trekke av på gaven??!! *rister på hodet* Jeg og mannen min var i bryllup til et vennepar i februar. Vi måtte reise et godt stykke for å kunne delta, koster ca 1000 kr i reise, pluss vi måtte bo på hotell på egen regning, og vi måtte ha med barnevakt på turen, for vi ville ikke ha snuppa på 10 mnd med. Syns det er litt dårlig gjort ovenfor brudeparet... Greit nok, vi ga ikke den dyreste gaven, men spanderte likevel 600 kroner. (ikke de nærmeste vennene våre heller...) Alt i alt kom bryllupet på minst 3000 kroner. Ikke har vi allverdens råd heller, men det er tross alt bryllup og vi ønsker å dele gleden deres! Søstra de høres gniten ut, og i denne sammenhengen veldig lite sympatsik! Hev deg over det, og ikke la henne ødelegge deres dag!!! Nyt at denne dagen markerer begynnelsen på fortsettelsen for deg og din familie -en inkluderende familie! Støtter deg, jeg!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4920788-hmer-jeg-urimelig/#findComment-4922134
Del på andre sider

Gjest peder sin mamma

Vet du,jeg synes faktisk at du kan si til henne at hun ikke behøver å komme.Og hvis hun insisterer på å være der,kan du gi beskjed om at hun ikke trenger å ta med noen gave!

Hun høres egoistisk og umoden ut,og jeg tror det kan bli vel så hyggelig for dere hvis hun og mannen hennes ikke kommer.

Håper dere får en fantastisk bryllupsdag,og at du kan få nyte den uten å måtte dele rampelyset med andre enn mannen din!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4920788-hmer-jeg-urimelig/#findComment-4924871
Del på andre sider

Bryllup er store greier, familier splittes på langs og tvers pga "viktige ting" som fargene på tulipanene... Det er ganske utrolig når man ikke har vært i situasjonen selv, men herregud så rare man blir... Det sagt:

1) Det var helt klart frekt av søstra di å kuppe, men vet du hva? Hun kommer til å sitte med en sugen sky over hodet over hva hun ikke fikk når hun kommer i ditt bryllup. Det høres ut som du er storesøster, planleggeren, og hun er den "hodeløse" lillesøsteren, som skulle ønske av og til at hun ikke var så immari impulsiv av seg. Vel, av og til er det kjempegøy å ha planlagt masse!

2) Søstra di bør øve på å holde munnen sin, om de hadde tenkt å ta helt av på gaven og nå må rykke fire steg tilbake, så hadde du vært like klok (og forstått av deg selv at de måtte ta inn på hotel, =dyrt) av en mindre ekstravagant gave. Folk er viktigere enn ting. Det er viktigere at dere har en fin, avslappet dag, enn at dere får dyre gaver. Vis din storhet og blås i det hele. Og jeg støtter 100% at du er borte fra din tilkommende på natten før, jeg har egenhendig sett hvordan det er (i et mikrobryllup til og med!) når paret er sammen på formiddagen før bryllupet. Du skal stresse ned og bli fiiiiiin, han må vel vaske bilen eller noe??? Gjøre mandige ting med forloveren?

Gratulerer, og lykke til, det blir sikkert fantastisk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4920788-hmer-jeg-urimelig/#findComment-4930633
Del på andre sider

Jeg syns egentlig at man bør respektere at noen velger å gifte seg på en helt beskjeden måte, med så få andre mennesker involvert som mulig. Akkurat det syns jeg ikke du skal være sint på henne for, selv om jeg syns det var litt rart at foreldrene fikk komme, men ikke søsken. Bor du i en annen by enn henne? I såfall kan det være en forklaring, fordi hun ville ha så lite "fuzz" omkring bryllupet som mulig.

En ekteskapsinngåelse er strengt tatt noe som bare angår de to som skal gifte seg, og hvis man vil ha et veldig lite bryllup, syns jeg ikke at andre har rett til å bli fornærmet for det, ikke engang søsken.

Jeg syns heller ikke du kan si at hun "kuppet" deg, spesielt ikke når de hadde en så beskjeden feiring som hun hadde. Hvordan kan din fest ødelegges bare fordi du nå har en gift søster og før hadde en sopm var gift?? Det syns jeg faktisk er en litt smålig og egoistisk raksjon.

Men jeg syns hun virker ganske sær når hun vil trekke av reiseutgiftene på gaven. Det høres veldig gjerrig ut, så da holder jeg med de over som sier at da kan hun heller la være å gi noen gave. Eller så kan hun lage en gave selv.

Men prøv å ikke bli uvenner med henne på grunn av disse tingene. Her birker det som om noen (du) har veldig lett for å la seg fornærme over ting, og tar alt opp i verste mening. Det er en effektiv måte å bli uvenner med folk på.

OK, hun er gjerrig, men du kan likevel vise at du er storsinnet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4920788-hmer-jeg-urimelig/#findComment-4931742
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...