Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Tiger!

Gratulerer med innsatte egg, håper det går bra fremover, dobbel mulighet for deg!! Ikke greit å vite hvordan tiden skal gå, jeg er ruger på dag 2, 14 dager til jeg skal ta blodprøve... Begynner på jobb igjen mandag, da kommer nok tida til å gå fort, tenker jeg. Jeg har ingen symptomer, det er nok veldig tidlig, eggene mine ble befruktet for 7 dager siden. Er bare veldig oppblåst og "tung" i magen. Som mange andre her, har jeg lest, så håper og venter jeg også på symptomene, men vet jo at det ikke trenger å bety noe som helst verken fra eller til, da vi tar hormoner, og det dessuten varierer veldig når sympt melder seg, det er nok tidlig nå.

Lykke til i morgen Snoopi!

Hvordan står det til i de ulike hjemmene? Her går det bra. Har ikke begynt å kjenne etter symptomer enda. I dag har vi kost oss ute i hagen hele dagen, fantastisk vær. Jeg "glemmer" nesten å tenke på hva det er jeg har inne i magen. For jenter, vi er gravide til det motsatte er bevist, ikke sant?

Når skal dere ta test/ blodprøve? Vi som hører til sykehuset i Haugesund tar ikke blodprøve, vi tester bare selv. Jeg skal ta test av morgenurinen 17. mai........... Kommer nok til å ta den 16. mai. Tidligere har jeg testet positivt på dag 10, men vil nok vente litt denne gangen, hvis jeg klarer.

Da var rugedag 3 over.

Fortsatt god helg:-)

Heisann!

Jeg skal teste 18.mai (hjemme, ikke blodprøve). Prøver å tenke en dag om gangen. Synes det er fryktelig lenge til... Dagene går i sneglefart for tiden...selv om det vanligvis kan være en fordel så lenge været er så bra som det er!!

Så vidt jeg har forstått så har ikke egget/eggene mine festet seg ennå så det blir vel lite med symptomer før det? Satte inn på fredag og tror de trenger 5 dager eller noe for å feste seg. Stemmer det?

Jo her går tiden sakte, men nyter det egentlig å være hjemme. mannen min er nok en smule misunnelig på det, men det er også det eneste.

Jeg prøver å gledet meg over min lille graviditet selv om det kanskje ikke blir så lenge. for som sagt, best å ta gledene på forksudd så har man dem i hus.....

Jeg skal til blodprøve 17mai, egentlig to dager for tidlig men det er for å få det unnagjordt før jeg skal hjem til norge på ferie 18mai - jippi. så da håper jeg at jeg kan fortelle familien de gode nyheter. tar nok en hjemmetest på morran selv, men vet ikke om det er noen vits pga alle hormonene.

forøvrig det var noen som sa at fryseforsøk var enklere, vel jeg synes nå ikke det. nå må jeg ta noen megasprøyter i rompa hver kveld, mannen er blitt veldig flink, og det må jeg fortsette til 12.uke hvis jeg er gravid pluss noen østrogen piller. men de gjør nok ting litt annerledes her enn på island.

lykke til alle sammen!!! vi får det til nå skal dere se:-)

Annonse

Hei Jenter! Nå er jeg også ruger! - Og jeg føler meg totalt gravid! *smil*

Ut av mine mange follikler, må minst ha vært 20, ble det 7 gode egg (resten skall og tomme follikler). I dag ringte min kjære inn og fikk besked om at det var 4 befruktede egg, hvor 3 var perfekte 4-delte og ett med for mange fragmenter på, så det kunne ikke brukes. Det at vi fikk så mange befruktede egg, er helt fantastisk. Tidligere har det vært max 6 follikler, hvor det har vært max 2 egg, og det er blitt bare et befruktet egg de to siste gangene. Og denne gangen var det 3!!!

Jeg har fått akupunktur før uttak for å modne egg, som smertestillende ved uttak (istedenfor piller) og rett før og rett etter innsetting. Jeg tror virkelig på det! Se bare hvor mange egg jeg fikk nå! Jeg har også et par nåler i ørene mot "bekymringer" - så jeg er bare GLAD!

Gleder meg og nyter at jeg faktisk er "litt" gravid!

klemmer fra

Jeg dytter opp denne. Lurer på hvordan det går med dere rugere uke18? Som dere kanskje har sett i annet innlegg fra meg, har jeg testet meg negativt på dag 9, fikk beskjed om at det ville slå positivt ut hvis jeg er gravid.

Håper alt står bra til med alle dere!!!!

Dagene tikker avgårde i timer her!

Er et psykisk spill egentlig.

Har sååå lyst til å teste.

Men overbeviser meg selv (utrolig nok!) om at det bare funker i morgenurin nå. Tidlig som det er ;)

Når morgenen -endelig- kommer er jeg så positiv at jeg er overbevist om at jeg greier å vente en dag til.

I morgen har jeg vært "gravid" ei uke. En milepæl det også :)

Hallo alle rugevenner.

Ja tiden går, og jeg har kommet over halvveis i denne første rugedelen. Er veldig positiv, og tenker at dette skal gå. Prøver å fylle opp dagene med ting å gjøre, men uten å stresse. I dag har vi vært på kino og sett Svein og Rotta. Koselig film.

Skal ta hjemmetest på 17. mai, men regner med at jeg tar testen den 16. i stedet.

Dette har faktisk vært den beste "rugeperioden" min , psykisk, av alle de 9 jeg har hatt. Glemmer faktisk av innimellom hva det er jeg holder på med. Håper at det slår positivt ut.

Vil ellers ønske alle rugere god helg, og lykke til med testinga neste uke. Ser at det er ganske godt resultat inne på uke 17, håper at det smitter.

Klem fra

he he he, morsomt det der med psykologien for å teste den liker jeg. Jeg er forøvrig fast bestemt på å vente på blodprøven, har fått så mange negative tester at jeg tror liksom at hvis jeg ikke tester så blir den positiv - ennå mer merkelig psykologi. ellers ja da er det bare og nyte livet i rolige åndedrag og fortsette å vente....

lykke til videre alle sammen, og tenk nå er vi så mye nærmere den store dommedagen - gledesdagen!!! for vi er jo selvfølgelig alle gravide.

klem

Annonse

Hallo Sailor.

Ser at du også har frysforsøk. Det er jo enklere i forkant av forsøket, men ganske mye stress etterpå for min del også. Er sikkert ulikt fra behandling til behandling. Hva slags sprøyter er det du får? Jeg tar progynova tabelletter morgen og kveld, progestan stikkpiller morgen og kveld, og klexane sprøyter for blodsirkulasjonen hver morgen. Sprøytene mine settes i magen, så mannen min må leke sykepleier i noen uker. Vet ikke helt hvor lenge jeg skal fortsette med det.

klem

Tjaa jeg vet ikke om fryseforsøk er bedre, er iallefall mye mer medisiner etterpå slik jeg har fortsått. Jeg tar femanest, østrogen, morgen og kveld og gestagen sprøyter i rompa hver kveld, så mannen min får også leke sykepleier siden det ikke er sjans at jeg klarer og sette de i rompa selv. siden sprøytene må i muskel har jeg etterhvert ganske ømme muskler der bak men og sette de i låre eller overarmen som også er mulig er visst ennå verre, så vi får takke oss til dette. visstnok må jeg visst fortsette med dette til jeg er kommet 12 uker på vei. så selv om jeg allerede er lei sprøytene så håper jeg inderlig at jeg kommer dit å være 12 uker på vei og selvfølgelig ennå lenger.

og tenkt denne uken skjer det, vi får vite resultatet av dete alt sammen, jeg prøver å ikke tenke for mye på det men det er jo helt umulig, så sånn er det.

snakkes

Jeg har verken testet eller fått mensen ennå. Testdag er på torsdag... Men har hatt utrolig vondt i magen i helgen. Så vannvittig mageknip at jeg har hatt problemer med å sitte til tider... Fikk flashback til sa i fjor da det var nesten samme type smerter... sukk... og i går kveld begynte mensmurringer... så jeg frykter det verste...

Noen av dere andre som har hatt magesmerter? Liker ikke dette her i det hele tatt jeg...!!

Vet ikke om jeg greier å vente helt til torsdag med å teste, men sannsynligvis blir jeg tatt på senga av en blødning før det uansett...

:-(

Kjære deg, du må ikke gi opp nå. jeg har også magesmerteringen grusomme foreløpig og det ahr jeg forsåvidt hatt siden innsetting så jeg tar det alt som et godt tegn, og satser på at hcg svaret onsdag er himmelhøyt. forøvrig er det mange som sier at svnagerskap smerter ligner mye på menssmerter, så ikke vet jeg. Lykke til iallefall.

klem

Sailor,

Uff, jeg forstår at jeg virker veldig pessimistisk nå... Men jeg er nede i en bølgedal kan man si... Har vært veldig optimistisk hele veien, har virkelig følt på meg at dette her kommer til å gå rette veien, men med den vonde magen og kvalmen jeg har nå så vet jeg ikke lenger. Men det var jo litt betryggende å høre at du også har hatt vondt i magen til tider... kanskje det skal være sånn da? Har ikke hatt vondt slik før når jeg har vært gravid, kanskje derfor jeg er så skeptisk? Satser på at det er den doble dosen med Crinone som spiller meg et puss... har aldri før i mitt liv stappet i meg så mye medisiner som nå, så det er klart at kroppen reagerer! Vi sier det sånn! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...