Gå til innhold

Oktober: Noen som er sykmeldte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 17 og allerede har jeg "ramlet av lasset" på jobb... Er kjempekvalm og har kasta opp i 7 uker.

Hva gjør dere om dagene? Jeg har bestilt meg en spennende pakke fra panduro som jeg regner med kommer hvert øyeblikk, og det gleder jeg meg til! En del scrapbooking-stasj og så har jeg bestilt utstyr til å lage innbydelser til dåp til babyen i magen... Tenkte at det kanskje er litt tidlig, men noe må jeg jo ha å gjøre. Hehe... Og så har jeg bestilt noe for å lage decoupage, som er nytt for meg. Men det ser så fint ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

er i uke 14+4 og har også "ramlet av lasset" som du sier på jobb. har vert fullt sykmeldt i tre uker, og skal i to uker fremover gå på aktiv sykmelding for å se om det går bra,men angrer allerede,spyr hele tiden:)

jeg gjør ikke så mye, har vært mye ute å styrt i hagen, gått tur med hunden, og prøvd og slappe av..makter ikke så mye mer.. men håper å bli mer driftig etter hvert:) kanskje lage litt små ting til knøtte der inne i magen.

Skrevet

Har vært sykemeldt siden uke 6 jeg, er 15+0 i dag:) hatt aktivsykemel. så har jobba 40% de siste par ukene.

Syntes det er skikkelig kjipt å være sykemeldt, for jeg orker jo ingenting når jeg er hjemme, har ikke så mye energi akkuratt:)

Og det er ikke særlig hyggelig på jobb heller, for har en sjef som ikke akkuratt er så veldig forståelsesfull, men men...:)

Skrevet

jeg er i uke 17 og har også ramla litt ut, vært sykemeldt en god stund. er vanskelig å vere sykemeldt og samtidig gå som lærning å prøve å bli ferdig. men men d får gå sin gang..

Er lite og gjøre på dagene, mye ute og går å sånt men tror jeg må finne meg en hobby visst dette fortsetter :P

Skrevet

Jeg har vært fult sykemeldt i noen uker nå, men i dag var jeg på jobb igjen. Skal jobbe 50% en stund nå, så får vi se hvordan det går. Jeg har ikke vært kvalm, men bekkenløsning og slapphet har holdt meg borte fra jobb. Det var litt godt å være tilbake igjen også, men vi får se hvordan det går.

Skrevet

Er sykemeldt og ser ut som om jeg kommer til å være det gjennom hele graviditeten.Antageligvis bekkenløsning (tar evigheter å få time hos fysioteapaut) Får vondt når jeg står og går mye og jobber som vekter så det er temmelig vanskelig å unngå. Jeg kjeder vettet av meg. Sitter foran pcen eller tven hele dagen..gode tips for å få tiden til å gå?

Skrevet

Har vært sykemeldt siden før graviditeten pga at jeg møtte den berømmelige "veggen"... Startet opp igjen i 30% jobb i dag etter 1 måned aktiv sykemelding. Så får vi se hvordan det går. Svangerskapsformen er bedre, men det er litt tungt psykisk fortsatt. Men slik er det når man er ungdomsskolelærer og skal gjøre alt 110% og litt til...får håpe jeg har lært...nå venter jeg egentlig bare på ferien. Og til høsten går jeg fort ut i permisjon, da har jeg en grunn til å være hjemme :) Går på veggen av å være sykemeldt også. Fæler seg så unyttig, noen som har den samme følelsen?

Skrevet

Hei, jeg må være sykemeldt fordi jeg jobber på skip, og der får jeg ikke jobbe!!!! Nyt dagene deres jenter. Det er bare dere som får den til å bli positiv... Skjønner det er tungt, men bare erkjenn at dere ikke kan dra på jobb, Kanskje enklere for meg siden jeg ikke får lov å reise ut!!!!

Skrevet

Det er veldig frustrerende å ikke klare å møte de kravene man har på seg i jobb. Jeg ble også utbrent i forkant av graviditet, fikk en kraftig infeksjon på kjøpet, og skulle liksom prøve å få tilbake kreftene samtidig som jeg hadde mine første graviditets-uker. Det har gått tregt, kan man si. Gikk lenge 50 %, så en god stund 30% sykmeldt, og kjenner at det er absolutt max med jobb, egentlig litt for mye med tanke på det tempoet jeg har der. Og når jeg er hjemme har jeg sjelden overskudd til annet en å sove og forsøke å ta meg inn igjen. Bortsett fra at det blir viktig for meg å fortsatt ha et sosialt liv med gode venner og hyggelige ting. Men Ikke noe scrap-booking her, nei!

Skrevet

Jeg er i uke 18, og har vært 100% sykemeldt siden rett før påske, var 50% en mnd før det, men det resulterte bare i at jeg jobbet 100%,og var kjempedårlig. Hadde intens kvalme fra omtrent før testen var positiv, og "feirer" nå med bekkenløsning:) Kjipt,med tanke på at jeg jobber i treningsbransjen, er vant til å trene 4-5 ganger pr uke, og nå knapt orker å gå mer enn en km hver dag. Hodet vil jo så mye mer enn kroppen er med på:) I allefall deilig at det er varmt og sol ute, det får dagene til å gå litt fortere. Har eg. lyst til å jobbe litt igjen, men har en jobb som er nærmest umulig å begrense, den "spiser" en opp, selv om det er veldig gøy. Men,men man kan jo ikke annet enn å ta hensyn, har ikke lyst til å slite med bekkenløsning lenge etter fødsel!

Lykke til til alle dere sammen:)

Skrevet

Ja, jeg henger meg på denne tråden. Ble 50% sykemeldt rett før påske fordi jeg rett og slett var super sliten. Sjefen min hadde ikke den helt store forståelsen for dette, og jeg fikk faktisk en økt arbeidsmengde med det resultat at jeg hadde en super stressende periode da jeg gikk på halv tid. Så nå er jeg 100% sm. Men det går fint når jeg nå får noen rolig dager hjemme, så jeg nyter for tiden det flotte været ;-)

Skrevet

Jeg er 17+5 og har vært sykemeldt siden uke 5 pga blødninger og foranliggende morkake. Det var greit de to første månedene, men nå som våren er her holder jeg på å bli gal! Jeg har bare lyst ut å sykle og gå på kafe med venner. Jeg skal helst ikke gå tur engang, så det er ganske tøft. Sitte inne så lenge kan tære på psyken, men hva gjør man ikke for et lite knøtt..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...