Gå til innhold

Er utpressingen vondere med epidural?

Anbefalte innlegg

En venninne fikk høre av sin jordmor at selve utpressingen er vondere hvis en har epidural, siden kroppen da ikke har produsert naturlige smertestillende hormoner. Dette er jeg ikke interessert i siden jeg synes utpressingen var det definitivt verste.

Hadde satt veldig pris på om noen med erfaring fra fødsel både med og uten epidural som kunne fortelle om sin erfaring!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4919824-er-utpressingen-vondere-med-epidural/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte på tirsdag med epidural. Hadde ikke vondt under utpressningen i det hele tatt. var liksom litt lammet i underlivet. Det som var negativt var at jeg ikke fikk trykketrang, men klarte å presse allikevel. Babyen ble tatt med sugekopp, men jeg hjalp til med pressingen. Det var ikke vondt i det hele tatt.

En venninde av meg som har prøvd begge deler syns det var deilig med epidural, fordi hun ikke hadde så vondt under presseingen med epidural som uten....

Jeg hadde epidural sist og syns ikke det var vondt å presse ut lillegutt, men han ble tatt med sugekopp da... Er vel mange bebiser som blir tatt med hjelpemidler når man har epidural, da man ikke har full kontroll der nede ;)

Jeg kjente overhodet ingenting under utpressingen, da med epidural. Det var faktisk ganske forvirrende å ikke kjenne veene for å vite når jeg skulle presse. Men jeg fikk satt epidural sent ut i fødsel....kunne heller ikke stå på det ene benet to timer etter fødselen. Er skeptisk nå nå jeg snart skal føde igjen...men det var så deilig når den virket etter timer i helv...sist.

lykke til!

Jeg synes utpressingen gikk veldig greit med epidural, måtte ikke bruke noen hjelpemidler, men måtte bli klippet da for gutten min var ganske stor. Ble satt i gang med drypp jeg, og hadde det helt jævlig med ikke noe smerte til plutselig eksplosjon av smertefulle rier i ett sett. Med epiduralen fikk jeg kontrollen tilbake, og det gikk som en drøm etter det.. Jeg ønsker epidural nå med andremann, og skal prøve akupunktur jeg for å sette igang modning. Tør ikke få drypp igjen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...