Gå til innhold

Dere som har født med bekkenløsning!

Anbefalte innlegg

Hvordan var det etterpå??? Tok det lang tid før smertene forsvant. Jeg er andre gangs fødende, hadde ikke bekkenløsning første gang, men denne gang er smertene forferdelig. Gleder meg veldig til det slipper taket. Gikk fødselen greit også??? Eller blir smertene også verre når man har det?

Håper på svar....

Fortsetter under...

jeg hadde bekkenløsning i første svangerskap, men sliter lite med det nå, bare litt. Merket ikke spesielt til det under fødsel, da er alt det andre mye verre. Men lå på siden under pressrier og selv fødselen da det ble anbefalt pga bekkenløsningen. Jeg strevde faktisk med bekkenløsning i ett helt år etter fødsel, gikk til fysioterapeut. men bekkenløsning føles mye verre med stor mage, så det var ikke veldig plagsomt...

Lykke til!!!

Heisann

venter mitt 3 barn 28 mai,,

Har hatt bekkel hver gang ja.. Har født normalt hver gang ja.. Det gikk helt greit,,Slit mye med ryggen da j har slik prolaps,og mangler en del bindevev , sp i beina og ryggen osv,..har en sjelden bindevev sykdom..

Så j sleit mye med beina og ryggen før j ble gravid..

Har smerter hver dag, tror j ska fly på veggen noen ganger da, men men.. J synets et hjalp mye med engang babyen kom ut, men kunne kjenne det sp hvis j gikk oppover bakken, hvis j trilla tur eller slikt...Men ellers gikk det bra.,men hører at mange slit med det hele livet..Det kommer vel ann på hvor sterk grad du har det, og hvordan du stella deg selv da du hadde det,, Måtte gå med krykker alle 3 gangene, men j var så dum som starta så seint.. Så følg råda legen/fysio gir så hjelper det mye, sku vært flinkere til å starta å bruke dem ,synetes det var flaut skjønner du...men nå har j ikke noe valg,, j må bruk dem ellers klarer j meg ikke i det daglige,,

Prøv å svømme litt,, det hejlper å holde det i sjakk, og ikke ta store skritt osv,, bruk krykker for å avlaste bekkenn litt..

lykke til..

Hei mamma for 2.gang!

Det er faktisk jeg og:-) gravid med nr.2. Første gangen var jeg plaget med bekkenløsnin allerede fra 3.mnd. så smertefult at ikke kunne gå en stund uten hjelp av krykker! Ikke så smertefullt denne gangen heldigvis:-) Bekkenløsningen forsvant av seg kanskje en eller to uker etter fødselen og det positive med det er at de med bekkenløsning har en mye lettere fødsel:) hos meg gikk fødelen ganske fin og det ble født en gutt på 4200. Du trenger ikke å beskymre deg synes jeg. Alt skal nok gå bra:-) Men som sagt smertene forsvant en kort stund etter fødselen. Du får ha lykke til videre:-)

Annonse

Hei. Jeg har også bl nå med nr.2. Jeg har tatt opp dette temaet med fysioterapauten min for jeg fryktet også at fødselen skulle forverres pga bl. Hun sa at de rie- smertene ville overdøve bl-smertene, men at jeg for all del IKKE skulle føde i halvt sittende stilling. Hun anbefalte å føde på alle 4 e.l. Dette har hun understreket flere ganger. Og...selv om man føler seg frisk og fin eter fødsel og ikke har vondt, skal man ikke gå laange turer og belaste bekkenet de første 6 ukene. Man skal visst være veldig forsiktig selv om man føler seg kvikk og rask.

Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...