Gå til innhold

Positiv EL test i dag!!!

Anbefalte innlegg

Hei på dere:))

Ja,i dag fikk jeg altså positiv EL test på dag 17 i syklusen med dobbel Pergokur(dag 21 uten Pergo)!!!!

Da mannen min har dårlig sædkvalitet,men MASSE sædceller,lurer jeg på om det er noe vits å "spare" sexen til i morgen?Hadde sex fredag og lørdag og hadde tenkt å ha hver dag egentlig i noen dager til,men så tenkte jeg at han kanskje må spare opp...det er vel i morgen EL kommer?

Tror dere han må spare opp til i morgen eller kan vi ha sex hver dag?

Vet veldig lite om dårlig sædkvalitet,men tenkte at siden han har så mange så gjorde det ingenting med sex hver dag,men jeg tenker kanskje feil???

Siden jeg går på Pergo nå og at jeg jo har vært gravid med han en gang før,så vil jeg ikke gjøre noe som kan ødelegge den sjansen nå!!Jeg VIL bli gravid denne pp,så kanskje vi slipper prøverør eller ICSI!!

Håper noen av dere jenter der ute,kan hjelpe meg litt med litt informasjon om dere kan:)))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4918616-positiv-el-test-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert, og vil nødig gi råd som slår feil ut, vil ikke ha noen tante på samvitttigheten. Men, hvis jeg forstår deg rett, så har mannen din dårlig sædkvalitet, og da hjelper det ikke å ha mye. Ved dårlig sædkvalitet anbefales det vel sex annenhver dag, men hvis de svømmer litt dårlig, så kanskje de trenger litt lenger tid på å nå frem. En vanlig sædutløsning inneholder vissnok 1200 millioner sædceller, så selv om mange er dårlige, så skal det jo bare EN til da.(skjønner ikke hvorfor det skal være SÅ vanskelig!!) Hvis jeg skulle velge, og du har anledning, så ville jeg hatt sex i kveld, og så tirsdagsmorgen, altså ikke 48 timer mellom, men 36.

Lykke til i alle fall!

Takker for svaret nicco!!!

Ja jeg tror ikke jeg tar sjansen på å ikke ha sex i natt, men vente helt til tirsdagsmorgen? Vet jo ikke hvor lenge de dårlige cellene lever..og EL kommer vel sikkert i morgen også? Hmm, tenke,tenke...

Dritt at det skal være så utrolig vanskelig ja((

Glad for at du tok deg tid å svare meg nicco:)))

Hei optimist =)

Du har spennende tider for tiden ser jeg.. =)

Det er ikke lett med denne beregningen... en lurer stadig på om en gjør det rette. Jeg også tenker at annenhver dag må vel holde, men så når eggløsningen kommer tør jeg nesten ikke hoppe over en eneste dag!

Føler da at jeg går glipp av mye den dagen vi ikke har sex...

Jeg tror jeg vil anbefale deg å ha sex både i dag, i morgen og i overimorgen, og så hoppe over en dag og så ha sex igjen.

Har lest her inne at jo oftere mannen har utløsning, jo mer sæd vil han produsere. Mener også å ha lest at kvaliteten øker også (at de blir spekere). Skal se om jeg finner det igjen....

Uansett må du ha masse lykke til optimist!!!!

Denne gangen MÅ den sitte!!

XXXXXXXXXXXXX for deg =)

Hei ia69:))))

Ja,han tar sink og masse vitaminer!!

Jeg syns det virkelig er kjempespennende denne gangen,med dobbel Pergo og greier!!!

Jeg kan liksom ikke slutte og håpe heller...

Det blir nok sex alle de dagene du sa ja, livredd for å "miste" en dag liksom...

Vet jo ikke sikkert når EL kommer heller da,temper ikke,men tror at den kommer i morgen.

Fint om du kan finne igjen det du leste, setter jeg stor pris på:)

Om jeg ikke blir gravid denne pp,skal han ta ny sædtest,det er jo ett helt år siden han tok den...da skal vi kontakte Dr.Ken Purvis som er spesialist på dårlig sædkvalitet,det blir spennende!!

Men så er jo planen denne mnd å bli gravid da,så da satser jeg ALT på det:))

Da blir det masse sengekos de neste dagene:)))

Hvordan går det med deg da? Hvor er du i syklusen?

Annonse

Så flott med positiv EL test og dobbel Pergo. Sender litt babystøv over og ønsker dere alt vel. Har selv lest at sædceller kan leve opptil fem døgn inne i skjeden så her er det bare å kose i vei hver dag og tenke på at det trengs bare en celle til befruktningen.

Hei optimist.

Jeg kan jo presentere deg for min teori rundt dette etter som jeg har testet med el-tester i 6 mnd nå. Vi har ventet på positiv test før vi har satt igang nå i flere mnd. Vi har hatt sex flere dager på rad uten at det har hjulpet. Det har fått meg til å tenke på at kanskje sædkvaliteten ikke er så bra lenger til mannen min, og at vi kanskje ikke bør prøve hver dag. Jeg har fått positive el-tester alt fra dag 10 til 14. Denne pp drøyde det, og jeg testet neg. dag 13 også. Derfor "visste" jeg at testen ble positiv dag 14. Vi hadde sex dag 13, ikke dag 14 men dag 15 igjen. Etter som el er ca 24-36 timer etter pos. el-test fant jeg ut at det kanskje var lurt å spare kruttet til en dag etter pos. el-test.

Så nå går jeg jo bare rundt og lurer da på om dette var den magiske oppskrifta, eller om det bare var løskrutt denne pp også....:-)

Lykke til da optimist!

Heisan martine68

Ja det er ikke godt å vite hva som er rett, men det høres jo fornuftig ut sånn som dere gjør det. Jeg er litt spent selv denne gangen, Hadde litt tett sex jeg da nå sex før positiv el test, den samme dagen og dagen etter. Funker ikke det, blir det annenhver gang rundt el neste runde. Så nå er det bare ås møre seg med tålmodighet en uke til.........

gyda

Hei igjen optimist =)

Nå har jeg lett og lett etter den linken, men har ikke funnet den enda... men skal lete enda litt til! Jeg har sikkert vært innom alt som er å lese om disse temaene, så det blir litt som å lete etter nåla i høystakken, men skal prøve litt mer. Det var i alle fall skrevet av en norsk gynekolog, men det skrives jo så mangt så det er vanskelig å vite hva som er rett...

El kommer vel vanligvis 1-2 døgn etter positiv el-test, og egget lever vel i 24 timer etter el, så alle tre dagene etter positiv el-test er nok viktige..

Håper virkelig at du lykkes denne gangen, da hadde jeg blitt såååååå glad!! =))

Jeg har ikm på fredag, og holder på å dø av forventninger og nyskjerrighet. Men jeg er ikke så optimistisk i dag som jeg var i for ett par dager siden, da jeg merker at de symptomene jeg hadde (ømme bryster og mensmurringer) har begynt å avta... og det er jo bare så typisk.

Tror jeg skal spare testene mine til etter ikm likevel... Hadde litt planer om å ta en i morgen tidlig, men nå føler jeg litt at det ikke er vits.

Men vi får se...!

Denne gangen låg jeg til og med med beina i været en halv time etterpå.. ha, ha... så vi får se om det hjalp på farta til svømmerne =)

Hei optimist.

Har akkurat samme problemet som dere.

Min kjære har dårlige svømmere, så det er viktig at de får ro til å komme seg frem til egget.

Vi fikk råd om at han skulle ta en kald dusj på pungen rett før samleie(avkjøle de rett og slett)Dette for at de blir kvikkere når de er kalde og svømmer fortere. Etter utløsning skulle jeg ligge i ro med penis inne i skjeden i alle fall en halvtime etterpå, for at de ikke skal svømme ut igjen.Vi ble også anbefalt å ha sex hver eneste dag, for at sedkvaliteten ble bedre hvis det ble produsert ny hver dag. Om dette stemmer vet jeg ikke, men vi har gjort alt vi ble anbefalt og håper nå at det klaffer i denne pp.

Lykke til:)

Annonse

Hei jenter!!!!

Tusen takk for mange koselige og informative svar:))

Vi satser på i kos i kveld og i morgen også vi..tenk om de dårlige sædcellene dør etter bare noen timer eller noe...nei,det kan vi ikke ta sjansen på denne pp, jeg kjenner tydelig at det skjer noe med eggstokkene nå,kjempespennende:)))

Tror at Pergo;n gjør at jeg får annerledes smerter ved EL...i dag har jeg også vært kjempekvalm,helt sikkert bivirkning.

Jeg VIL at det skal klaffe for oss alle denne mnd!!!!!

Lysere tider gjør jo sjansene større:))

Kjempeklem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...