Gå til innhold

begyner og få panikk

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her i sofan og kan egentlig ikke fatte at om forhåpentligvis 8 uker blir jeg mamma for første gang, idag har jeg gått rundt med en følelse av at alt bare er en drøm, men så ser jeg ned og der er det en kul på magen, så det er hvist sant. Tenker på alt om dagen, fødselen spesielt er så redd jeg, går rundt og håper på og kunne knipe igjen og håpe at det går over når den tid kommer. Jeg syns alt er helt rart at jeg går med en baby i magen og hvordan i helvete skal jeg klare og få den ut med den lille smerte terskelen min, er ei stor pingle når det kommer til smerte. men allikevel er jeg også veldig klar for og få møte den lille gutten vår, er så spent på hvordan han ser ut og hvem han ligner og alt det der. lurer så fælt på alt som har med fødselen og gjøre og tenker hele tiden at hva skjer, når det skjer kommer det forvarsler på at ting er i gang og jeg kommer til og bli så redd at når jeg ser slimproppen eller blod på papiret når jeg tørker meg eller bare en foss med vann som spruter ut jeg kommer til og være så redd at jeg flipper helt ut. Dette ble litt langt men måtte bare få det ut er det noen andre som har det sånn og eller er jeg bare helt på jordet hysterisk og pinlge

Hele denne prosessen med og få et barn til verden er bare helt rar syns jeg selv om jeg kjenner han sparke og turne inne i magen så er det like uffatelig og tenke på at om 8 uker så er det en baby i huset merkelig

klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4918595-begyner-og-f%C3%A5-panikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Tror det er veldig vanlig å ha litt blandede følelser i forhold til selve fødselen. Spesielt om amn er førstegangs, da vet man jo ikke hva man går til i det hele tatt. Prøv å trøste deg med at kvinner opp gjennom alle år har gjort det, det er det mest naturlige som finnes, og ja visst, det er ikke smertefritt, men du kan få masse hjlep, støtte og smertestillende under fødsel.

Kanskje hjelper det deg å snakke med pappan til babyen om at du gruer deg, det hjelper som regel å snakke om det, i stedet for å gå å holde det for deg selv.

Jordmor kan oxo være lurt å betro seg til, hun har masse erfaring og kan sikkert være til hjelp.

Å husk, du kommer til å takle det, stol på deg selv og på at kroppen din er skapt for å bære frem og føde barn. Det kommer helt sikkert til å gå bra!

Lykke til :o)

Jeg er også veldig redd for fødselen, men jeg prøver og tenke minst muli på det faktisk. Jeg har en veldig lav smerteterskel nå som jeg er gravid og det er nå jeg virkelig må tåle smerte.

Jeg tenker ofte på hvor mange som har født og som det går så fint med for da roer jeg meg litt ned. Vi er jo skapt til å føde barn da :o)

Jeg er av typen som ikke liker og lese eller se for mye på fødsel for da blir nervene verre så jeg holder meg litt unna det. Er jo inne mye her på BiM og da leser jeg jo noen, men er jo så mange koslige historier også da.

Ønske deg masse lykke til!!! Det går bra!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...