Gå til innhold

når kan man høre liv??


mamma til 2 skjønne

Anbefalte innlegg

Noen som vet??husker j fikk det i 1 svangerskapet ganske tidlig,men husker ikke når..KAn det stemme med 14 uke el no??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk høre i uke 12....., me gikk tilbake en uke v UL, så var egentlig bare 11.... men jm sa at det var ikke sikkert ho fant den, så jeg måtte ikke bli redd hvis det ble sånn...

 

men den dunket så fint atter;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere at man som mor uten videre kan høre barnet inni kroppen, eller at man kan høre det med instrumenter på kontroller? Jeg har ikke hørt om dette før, bare at man merker sparking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en såkallt doppler som jordmor har. Vet at ofte så kan man ikke høre hjertelyden før lenger uti svangerskapet enn uke 12. Det spørs ofte også hvor mye fett man har på magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter.

er 6 uker på vei. når bør jeg bestille ul? har så lyst til å høre det lille hjertet slå:) har ikke mye fett på kroppen, det betyr kanskje at man kan høre det litt tidligere eller?

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ta ul nå å se hjertet slå... ikke høre det vil jeg tro.-...

 

men at du har lite fett har ikke noe m saken å gjøre, de kommer til å ta innvendig ul så tidlig...

 

skal man høre hjertelyd med doppler hos jordmor, kan fettet spille inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg var hos legen i uke 10. Da hørte vi det tydelig med en dopler.

Tror det har noe med hvor livmoren ligger også. Om den er bakovervendt eller framovervendt. Har hverfall hørt noen si det. Da jeg bestillte time hos jordmor sa hun imidlertid at i uke 13 var det "sikkert" å høre liv. Før det var det ingen garanti. Så om man ikke finner det før det skal du ikke bli redd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...