Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte med grøt til min sønn da han var 6 mnd. Det var starten på mange urolige netter både for han og meg. Han våknet flere ganger om natta med magneknip og gråt selvfølgelig veldig. Jeg måtte ta han opp stryke han på ryggen slik at han fikk prompet. Deretter fikk han pupp før han sovnet igjen. Dette kunne gjenta seg 3-4 ganger hver natt. Jeg prøvde med forskjellige typer grøt, gi han den på andre tidspunkter på dagen, løsere grøt mm. men ingenting hjalp. Men så fikk jeg tips om å gi han fenikkel te. Han fikk 7-8 teskjer om kvelden etter grøten. Han elsket teen men jeg ville ikke gi han mer, i tilfelle han skulle reagere negativt. Men fra første natt var det slutt på å våkne med mageknip. Han som alltid var våken minst 2 ganger sov nå faktisk rundt for første gang i en alder av 7 mnd. Og virkningen har fortsatt (men han holder fast ved pupp ved 4-tiden likevel, selv om det er godt med te erstatter det ikke mamma :-).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tipset skal jeg huske på! Vet du om man kan gi det tidligere enn 6 mnd?

Skrevet

Jeg ser at det også anbefales til kollikkbarn og det er jo som regel fra 0-3 mnd. Men ellers kan en jo også drikke teen selv.

Skrevet

Aha, så det hjelper om jeg drikker teen selv, of ammer minsten? Kjøper du den på helsekosten eller?

Skrevet

Supert råd! Både jeg og lillegutt er plaget med litt luft i magen, så dette må jeg prøve =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...