Gå til innhold

Noen som kan hjelpe??????

Anbefalte innlegg

Hei,hei.

Er helt ny her og er ganskes desperat.... Harvært gjennom fire ivf forsøk med uttak v egg (både privat og offentlig) og to fryseforsøk. Har flotte egg, som går til frys og greier - men på oppløpslinjen går det galt... Alt ser veldig bra ut, men så..... jeg blir ikke gravid!!!!!!!!!!! Legene finner ikke noe og sier at det er bare å stå på, men jeg vet ikke... Noen som har opplevd noe lignende? Hvisman skalgå videre med event adopsjon begynner jo tiden å gå... Føler meg litt hjelpesløs... Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4918084-noen-som-kan-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tja man burde kanskje sjekke om det foreligger noen problemer med blodet (dette er kostbare prøver og blir ikke tatt ved vanlig behandling)

Eventuellt har du jo ting som ikke er blitt oppdaget.

Ellers må man jo si at man gir eggene tidlig tilbake i Norge, mannens DNA kommer først med i bildet på ca dag 3 etter befruktning og da stopper gjerne eggene opp, dvs de deler seg ikke lengre.

Det finnes mange muligheter hvorfor ting ikke klaffer, her i Tyskland snammer man om immunologi, at man f.eks har for mye killerceller i blodet og man driver med partnerimmunisering (kroppen kan jo reagere ved å støte fra seg et befruktet egg desverre) osv

om dette virkelig hjelper vet jeg ikke, men det hviskes lite om slike ting i Norge

Hei

Først vil jeg si at jeg vet hvordan du har det. Jeg vet det er veldig tungt til itder. Om du orker flere forsøk kan du jo vurdere alternativ behandling om du ikke allerede har forsøkt? Akupunktur kan hjelpe til med slimhinne og festing. Men det er ingen garanti, dessverre.

Jeg har dessverre ikke lykkes heller, men har bestemt meg for et nytt forsøk til høsten. Da tenker jeg også å legge om kosten litt. Droppe rødt kjøtt og drikke lite kaffe. Og trene for å sikre god sirkulasjon i kroppen.

Vel, dette er mine ambisjoner. Men jeg trenger litt håp om at det hjelper for å gå på en runde til.. Håper også du finner ut av hva du ønsker å gjøre videre!

Lykke til!

Hei, vet ikke om jeg kan hjelpe, men jeg slenger ut noen ideer så kan du selv vurdere hva som er interessant for deg.

Jeg har gått hos en akupunktør og fått beskjed om at jeg har "fukt" i livmoren. Noe som kan gjøre det vanskelig for egget å feste seg. Jeg skal nå ta min 6 behandlinger før neste IVF for å se om det kan hjelpe. Hvis det ikke hjelper skal jeg ta en runde med urter, men da må jeg til en annen akupuntør som har spesialutdannelse på det.

Noen kvinner, spesielt de som er 35+, kan ha hardt skall på egget som gjør det vansjeligere å feste seg. I bl.a Danmark foretar de noe som heter Assisted hatching som betyr at de tar bort litt av skallet med laser. Det er visst veldig gode resultater for de det gjelder.

Det kan jo også være smart å starte med adopsjonsprosessen, det tar skrekkelig lang tid og underveis vil du jo vite med sikkerhet om dere vil klare det selv eller ikke og da kan det være kjekt å ha startet prosessen så dere ikke trenger å vente lenger enn nødvendig.

Ønsker deg masse lykke til!

Men jeg tror ikke man kan kan begynne med adopsjonsprosessen samtidig med "prøverøring". De foretrekker at man har gjort ferdig den prøvingen. Da må man evt. ta private forsøk i all hemmelighet ved siden av, og hvis det skulle gå bra plutselig, har man jo et forklaringsproblem

Jeg skal vel ikke påstå så mye her for dette kan jeg egentlig ikke så mye om. Det jeg vet er at det er/har vært jenter her inne som har startet opp prosessen mens de fremdeles prøvde. Det er jo en veldig lang prosess med masse papirer og dokumentasjon som det sikkert kan være greit å begynne å se på samtidig. Spesielt for de som ikke har tiden med seg, og begynner å nærme seg slutten av sine ivf-forsøk. Folk har nok blitt gravide i adopsjonskø tidligere, og myndighetene har vel ikke krav på at du skal forklare det utover at du er det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...