Gå til innhold

Teutonia Spirit S3

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt Teutonia Spirit S3 (sportsvogn) til min sønn på 7,5 mnd. Han er 9,5 kg. og sitter selv. Kriteriene for valg var størrelse på vogna (slik at den går inn min bil som har lite bagasjerom) og at han kunne sitte med ryggen mot kjøreretningen. Foruten at den var solid og komfortabel selvfølgelig. Jeg har ikke tenkt å jogge rundt i skogen med den, men ønsket ei vogn til utflukter, shopping etc. Har en Simo Kombi fra før som jeg fortsatt kommer til å bruke til å sove ute i og til "sovetrilleturer".

Jeg betalte SEK 5385 på Happyland på Svinesund, som tilsvarer ca. NOK 4675. På BabyShop kostet den NOK 6098! Det var med andre ord en lønnsom grensepassering. I tillegg til sportsvogndelen, fikk jeg med regntrekk og stormtrekk.

Førsteinntrykket av vogna er godt. Jeg synes den er fin å trille og det er herlig å komme seg så lettvint rundt, innimellom etc. Sønnen min elsker den, kanskje på grunn av fargen (trend grønn). Men han har jo mye bedre utsikt enn før også. Simo vogna er mer stabil å trille og på vinterføre vil nok S3'en komme til kort tror jeg. Hvis jeg får en baby til og det skjer på våren, kommer jeg kanskje til å kjøpe en softbag i tillegg. Men jeg tror ikke at det hadde blitt så mange trilleturer i vinter som det har vært så mye snø, hvis jeg ikke hadde hatt en vogn med store lufthjul, slik det er på Simo vogna. Jeg vet derfor ikke helt om jeg ville anbefale S3'en som eneste vogn for de som bor et sted med snø om vinteren og det gjør jo de fleste av oss. Men for å komme seg enkelt rundt fra nå og utover: jippi, her kommer den grønne fare :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4917994-teutonia-spirit-s3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Jeg har kjørt på skogsstier med S3'en min, ikkeno problem. Ble positivt overrasket over det, hadde ikke ventet at den skulle være så bra på ulendt terreng.

Håndbrems er ekstrautsyr je, tror ikke du får kjøpt med håndbrems i Norge, da må du bestille fra Tyskland. Det er visst egne hjul til vogner med håndbrems, så du kan ikke bare bestille en håndbrems og montere den selv. Slik har jeg forstått det i hvertfall, stod noe om at hvis jeg trengte nye hjul måtte jeg gi beskjed om at jeg hadde håndbrems pga det.

S3 er mye smale mellom hjulene en comforten, og noen hundre gram lettere med hjul. Kalesjen er også mye tettere, og det er veldig kjekt å kunne åpne kalesjen bak på varme sommerdager.

Super vogn, anbefales på det sterkeste til unger fra 0-2 år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...