Gå til innhold

Ang soving på dagtid.

Anbefalte innlegg

Jenta vår er 14,5 mnd. Hun sover fra kl 20 til da vi vekker henne om morgenen. Bruker å vekke henne kl 8, hun kan fint sove til 9, halv 10 hvis hun får bestemme selv. Legger henne 12/1230 og sover til ca 14. Men i det siste får vi henne ikke til å sove før kl 21/2130. Hun er rett og slett ikke trøtt nok.

Hva ville dere gjort? Lagt henne litt før, sove mindre på dagen eller...? Tar henne som sagt opp kl 8 om morgene så sover 12 timer om natta (hvis jeg får henne i seng kl 20 da.)

Er det noen som gir seg med dupp rundt 1,5 år..? Har ikke tenkt å gi oss enda, men ser for meg at snuppa ikke trenger mye søvn på dagen etterhvert.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4917926-ang-soving-p%C3%A5-dagtid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn jeg ser det, har dere to alternativer.

1. Vekke henne en time før på morgenen, og ta formiddagsluren tidligere.

2. Vekke henne etter å ha sovet 1 time på dagen.

Det går jo an å prøve en av disse alternativene. Å slutte helt med dagsoving, tror jeg er litt tidlig.

Hei!

Min sønn er 1.5år! han sover ca 11 timer fra kveld til mårran. Så sover han igjen fra ca kl 12 til 14.. men kan variere. Jeg måtte kutte ned på sovingen tidliger da jeg hadde samme problem som deg, og det funket. jo lenger dem får sove på dagtid... jo kvikkere er dem på kvelden:-(

Så nå sover han 1 gang pr dag:-)

og det går kjempe fint, har forøvrig sluttet å kvelds- natt amme han:-)

Og det går strålende:-)

Hei!

Jeg tror det var rundt den tiden jenta vår begynte å trenge litt mindre søvn også... Så da må dere vel kutte litt på dagsøvnen hvis dere vil ha mer nattesøvn igjen...

Men det er ikke det at det bare er for lyst på rommet hennes da? I så fall kan det jo hjelpe med en rullgardin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...