Gå til innhold

Trange fødeavdelinger.

Anbefalte innlegg

Hei på dere, jeg har inntrykk av at i år en skikkelig babyboom sommer. Alle rundt meg har mage som strutter og jeg gruer meg litt til og ligge på en trang fødeavdeling med fin varm sommer og mange inne på samme tid. Jeg liker og nyte tiden etter fødselen med noen rolige dager på føden. Da jeg fikk nr to var det rolig på føden helt til nest siste dag, da bare økte antall på føden til det dobbelt så jeg bad om og få reise hjem. Det ble bare stress og ikke noe ro for meg og gutten min. Folk måtte ligge på undersøkelse rommet fordi det ikke var nok rom, det ble varmt og masse "støy" fordi det ble for fullt! Er det noen som føler det samme? Eller er jeg bare egoistisk på dette området? De første dagene på føden skal jo liksom gjøre deg litt trygg på nurket ditt og gi deg ro og kvile etter det du har vært igjenom.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4917521-trange-f%C3%B8deavdelinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg fødte for nesten 4 år siden(10 mai)i Volda, der er det 2 fødestuer, de er faktisk enorme, kunne vertfall delt dem i 2. eg var heldig som kom så tilig p mårran, og fikk okkupert den største fødestuen, en hel dag. der var vist en hektisk dag, for folk sto i kø, og 4 stk måte føde på undersøkelsesrommet. kor jeg ønsket meg inn på det rommet, allle som var der fikk babyn ganske kjapt, mens jeg åg med drypp og min lille viste ikke snurten av seg før på kvelden..

Skjønner deg godt. Bor selv på Østlandet og gruer meg litt ekstra til fødselen siden vi visst skal bli mange. Har valgt å føde på Ahus selv om vi bor midt mellom Ahus og Kongsvinger. (Har noe med hvor barnevakten til 2-åringen bor.) Vet at de som føder på Kongsvinger er veldig fornøyde, men er likevel redd for å bli sendt over dit med rier og greier.

Er allergiker, så jeg vet at jeg er sikra allergi-rom på barsel. (Heldigvis! Ellers ville ingen kunne ha blomster der.... Lå på barsel i jula sist, og da hadde de slått sammen to barselsavdelinger til en så det var smekkfullt. Det var likevel veldig koselig, så akkurat barseltida er jeg ikke så bekymra for.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...