Gå til innhold

Å lage babymaten selv.

Anbefalte innlegg

Jeg hadde lenge ment at jeg skulle da lage babymaten til mine barn selv........Eh..

Vel, jeg må si at middagsglass smaker godt.

Ja seriøst altså, jeg smaker jo litt på skjea, og mmm

Men når jeg koker sammen grønnsaker og slikt selv så smaker det jo ingenting.

Ungen vil jo ikke ha mammas hjemmelagde jo.

Og jeg skjønner det jo. Min mat er jo smakløs.

Jeg tørr jo ikke krydre.

Hva gjør dere?

Bare middagsglass??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4917132-%C3%A5-lage-babymaten-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

har faktisk nettopp satt meg ned etter å ha laget en del glass til lillegutten. Stekte kyllingfilet som jeg deretter puttet i blenderen sammen med potet, gulerøtter og brokkoli. Bruker litt forskjellig krydder, men her er det populært med noe som heter Herbes de provence. Det består av basilikum, rosmarin, timian, sar og oregano. Laget også en porsjon hvor jeg byttet ut kylling med oksekjøtt. Har tidligere laget med torsk, potet og gulerøtter. Lillegutt synes det smaker kjempegodt.

Nå er gutten min 9 måneder og det er først nå jeg har fått ut fingeren og laget selv. Blir jo så mye billigere også. Til uken tenkte jeg å prøve med litt pasta osv....

Ikke vær redd for at det smaker litt:)

Lykke til!

Klem

Jeg lager for det meste middagen selv. Det var en periode i begynnelsen av innføringen av fast føde at han bare ville ha middagsglass, men jeg prøvde og prøvde, og nå liker han best min hjemmelagede middag:-)Jeg har erfart at en dæsj med margarin uten salt og melk + kålrabi setter god smak på maten! i tillegg bruker jeg kylling eller svinekjøtt, gulrot, potet og brokkoli.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...