Gå til innhold

vognkjøp (trenger tips fra noen som har kjøpt) , samme som oktoberkl.

Anbefalte innlegg

Hei er det noen her inne som har gått til anskaffelse av vogn? Jeg er selv inne på 2.trimester, men tenkte det var sikkert flere her inne på 3. som hadde kjøpt vogn:)

Noen som kjenner til/ har erfaringer med Quinny- modellene!

Var å titta litt i går å falt litt for den vogna, Quinny Freestyle.

Hadde vært moro å høre hva andre mener om samme vogna:)

Syntes den så så lett og flott ut. Vil ikke drasse rundt på noen trailer av ei vogn:)

Fortsetter under...

Vi har kjøpt Bebe Confort High Trek. Er veldig lik på Quinny, men vi oppfattet den som litt mer funksjonell: Mindre plass sammenslått, lettere å klikke av og på bag, samt at bag (windoo) har bærehåndtak på sidene, og ikke i kalsesjen som Quinny. Dessuten er bagen godkjent for bil, og det er greit når vi skal fra Bergen over fjellet i sommer - litt vanskelig med bilsete som krever ofte stopp da:-)

Regner med at jenta kommer til verden ila. uken, så da får vi se om kjøpet er godt:-)

Hei,

Jeg har kjøpt meg en som kan ligne litt på Quinny. Jane duo vogn.. ja faktisk litt lik bebeconfort sin også... En lett 3 hjuling som ikke veier så mye, hardbagen kan bruke som bilstol og lette og ta av og på understellet :) De har den på Barneverden, ikke vært så lenge i norge men vi har sjekket en god del og kvaliteten er bra :)

Lykke til i vogn jungelen...

Har kjøpt Quinny selv og kopierer inn det jeg har skrevet om vognen i et annet innlegg:

Vi har kjøpt Quinny 3xl comfort - den har jo blitt best i test i flere tester av 3-hjulinger, og for oss var 3-hjuling det eneste aktuelle da vi bor i bygård.

-vognen er lett, blir liten og kompakt når den legges sammen

-det er enkle systemer for å feste av og på bag/sportsdel

-både bag- og sportsdel kan vendes

-den er den mest veltesikre av alle 3-hjulingene

-den har et kjekt håndtak i kalesjen på bagen som du tar tak i når du bærer bagen, kjekt for oss som bor i bygård og setter ned vognunderstellet nede

-sportsvogndelen på de nyeste modellene (05- og 06) kan legges helt flatt slik at babyen fint kan sove i den, og vi kommer til å kjøpe tilhørende vinterpose til vognen fra Quinny slik at det er god plass i sportsvogndelen

-liker designet på vognen, synes både Hartan og TFK ser klumpete ut i forhold...

-forhjulet er svingbart, men kan også låses - greit å kunne ha det fast på tur, men løst i butikker/by

Skjønner for øvrig ikke alt hysteriet rundt at babyen MÅ ligge i bag til den er nærmest ett år? Gjelder dette babyer som er påtenkt å sove ut i bag på vinteren eller? Jeg kjenner bare "bybabyer", og de har det fint i vinterposer i sportsdeler - og vet om flere med Quinny som har brukt bagen opp til 8 mndr. Hilsen Quinny-entusiast :-D

Vi har Quinny Freestyle og synes vel bagen er litt liten. Vi har en større som skal brukes til høsten. Trillevogndelen til Quinny er ikke god nok til en baby på 6 - 7 måneder da den er alt for rett i ryggen. Vi kommer til å kjøpe en ren sportsvog før trilledelen til Quinny tas i bruk.

Vi hadde Emmaljunga DUO sist og den er helt strålende.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...