Gå til innhold

spiller dere musikk for den lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så mye om hvor viktig og bra det er å spille musikk, som barnet senere (når det er født) kan kjenne igjen og roe seg ned til. Spesielt om man får et barn som er urolig og har problemer med å sove!

Tar gjerne imot tips om ulik musikk som "egner" seg, hvis noen pleier å spille for barnet sitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal begynne med det nå. Har hørt at Mozart skal være et bra valg!

Skrevet

Takk for tipset!

Har også hørt klassisk skal være bra:)

Ikke min personlige storfavoritt, men hvis det er bra, er det verdt det:)

Skrevet

Rolig klassisk musikk virker på min lille gutt på snart 2år. Favoritten min er en cd som heter "light at heart". Veldig behagelig. Den bruker vi veldig mye i barnehagen jeg jobber i også. Også bruker jeg mye; Music for wellbeing II - letting go of stress. Bare et par tips.....

Skrevet

Jeg har også tenkt til å starte med det snart, men har ikke helt kommet igang ennå. Planen var å lage en mix med musikk vi begge liker.... som barnet kan kjenne igjen senere... Ikke lett å finne energien til alt :-)

Tenkte egentlig at det kunne være en fin pappa-oppgave, men han er så mye på reisefot...

Skrevet

Prøvde på de sist, men funka ikkje. Prøvde og å synge ein bestemt sang for babyen i magen, slik at h*n skulle kjenne den igjen og roe seg. Snuppa vår hata den sangen (men det kan jo vere stemma mi ho hata :-) ). Blir skikkelig propell når eg syng den, medan andre barnesangar går greit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...