Gøril og Jesper :) Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 vi kommer nok til å søke på en privat klinikk i første omgang.. Hvem har best resultat? og hvilke erfaringer har dere som bruker de? Hvor lang tid vil det ta før man kan komme i gang etter man har sendt søknad og fått den godkjent? Hva må egentlig til for å ikke få den godkjent? vet vi nå har tatt alle prøver og det vi skal.. men lurer på om noe kan gjøre slik at den ikke blir godkjent allikevel.. Hva vil ICSI-forsøk koste?? Må man betale for medisiner utenom? Eller ligger det i prisen for selve forsøket? Det er jo sååå dyrt synes jeg. Men har ikke tålmodighet til å vente på det offentlige.. Vi er begge unge (24 og 25 år), friske, ikke røykere og slanke.. Vil sjansen for å lykkes på første fosøk være høyere da?? Jeg er skikkelig uvitende på det meste.. Beklager om det ble en del teite spm.. Jeg lurer på så mye...
cacy Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 hallo gøril! hvem som har best resultat... det er ikke no forskjell på det.. begge har like bra resultat! vi har bare brukt volvat og er veldig fornøyde med de.. ingen ventetid og de er virkelig profesjonelle,men tror at omnia er litt billigere! det tar vel ca 3 uker å få søknaden godkjent. om du ikke får søknaden godkjent så synes som regel legene at dere ikke har prøvd lenge nok el at det er ting dere må gjøre først som laproskopi eksempel.et icsi forsøk vil koste deg 27.tusen uten medesiner for et forsøk . du må regne med 15000 til medesiner. men dette er på volvat. vet at volvat har pakketilbud også..betal 100 tusen for 3 forsøk og da er medesiner med i prisen. og om du ikke får et levende barn ut av det så får du alle pengene tilbake. det er veldig posetivt at dere ikke røyker og er slanke begge to. så da har dere så klart større sjangs for å lykkes. ingenting er for dumt å spørre om vettu;) men husk at de er veldig flinke på rikshospitalet! der betaler du maks 30 tusen for 3 forsøk og medesiner. håper dette hjalp deg litt. lykke til.
Tiny dreams ♥ Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Heisann! Hvor bor du? Hvis dere har muligheten, vil jeg på det varmeste anbefale klinikk Hausken i Haugesund! Vi hadde gått til Volvat i 19 mnd for utredning, før vi byttet dit, og allerede etter den første timen var vi igang med forberedelser til 1.ICSI forsøk. Det er også MYE billigere enn Volvat, så om dere bor et stykke unna, vil derelikevel spare på det! På Klinikk Hausken koster ett ICSI forsøk 24.000 kr, på Volvat koster det 30.100 kr! Det er stor forskjell! Dr.Hausken har også et veldig positivt rykte på seg, det samme med sykepleieren hans Elise! Anbefaler deg virkelig å ta en tlf dit, du kommer ikke til å angre:) Regnestykke, hvis dere trenger 3 ICSI forsøk: 1.ICSI volvat: 30.100; 2.ICSI volvat: 29.800; 3.ICSI volvat: 26.100; Til sammen: 86.000; 1.ICSI Hausken: 24.000; 2.ICSI Hausken: 24.000 3.ICSI Hausken: 24.000 Til sammen: 72.000; Masse penger å spare
E n d e l i g Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 I denne tråden kan du sikkert få vite litt om andres erfaringer med privatklinikkene i Norge. De fleste er fornøyd, og klinikkene har gode resultater. Hausken har ikke lagt fram noe særlig statistikk foreløpig, siden de er en helt ny klinikk, mens Volvat har erfaring med vanskelige pasienter siden tidlig 80-tall - lengst i Norge. Men når det gjelder priser og fakta vil jeg anbefale deg å se på prislisten fra de aktuelle klinikkene, og ikke på innlegg her. Det er gjort et et godt forsøk over her, men prisene er ikke de samme som ihht prislistene på nettet. På Volvat er det forøvrig rimeligere om du er medlem. Klinikkene har forskjellige pakketilbud, blant annet har Volvat tre forsøk for 46.800.- Tillegg for ICSI 2650.- per forsøk/1950.- for medlemmer. Hausken har tre forsøk for 44.000 tillegg per ICSI 2000.- Med forbehold om endringer. Forskjellene er ikke så store at det er pris som bør avgjøre valget ditt. Velg den klinikken hvor du føler deg trygg, velkommen og ivaretatt. Utredning kan være langdrygt og vanskelig, men det vil som regel lønne seg å være ferdig med det, så du ikke kaster bort dyre forsøk fordi du ikke har svar på hvor det svikter... Sjekk www.volvat.no/ivf www.ivf.no (Omnia) www.ivfhausken.no
Gøril og Jesper :) Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2006 tusen takk for masse nyttig info. Jeg tror nok ikke det blir hausken, uansett hvor flinke de er.. Liker ikke å fly, og vil ikke sitte å gruve meg til det. Bor i oslo.. Vi har tenkt på trondheim, medicus, da det virker som det er rimeligst der. Ettersom jeg kommer derfra også, så kan det jo være fint å få være på hjemmebane.. Finner ikke ut av prisen på omnia? mulig jeg er dårlig til å lete, men jeg finner det simpelten ikke... Noen som kan hjelpe?
frida76 Skrevet 2. mai 2006 #6 Skrevet 2. mai 2006 Hei gøril Jeg ringte idag og de tar 26.000 for iCSI og 2.000 mindre ved ivf. Fant det ikke på nettet, men ringte. De er greie å prate med Lykke til!
Tuva Skrevet 2. mai 2006 #7 Skrevet 2. mai 2006 Hei! Jeg kan i hvertfall anbefale Omnia, synes de virker flinke og hyggelige! Men jeg har ikke noe aa sammenligne med altsaa! Lykke til med valget!
babyjanuar Skrevet 2. mai 2006 #8 Skrevet 2. mai 2006 www.ivf.no gå inn på linken "nyttig og vite". Øverst i teksten står det prisliste pr 01.09.2004 i blå skrift. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå