Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt et null-forsøk og en gjennomført forsøk (som endte i at eggene dessverre ikke festet seg) Jeg har oversteget egenandel på 15000, og det gjorde jeg allerede 3.november i 2005.

Noen som vet om det er 6 måneders frist for å be om refusjon av kostander til IVF? Isåfall må jeg vel skynde meg.

Jeg tenkte skrive et brev og legge ved bekreftelse fra klinikken og alle kvitteringene. Er det slik dere andre har gjort det?

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Har forstått det slik at på trygdekontoret har de egne skjema som skal fylle ut og hvor man legger ved kvitteringer. Frist for å levere inn for å få refusjon kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, men hvorfor ikke ringe trygdekontoret og spørre?

Lykke til:-)

Jeg har også hørt at de på tk har et skjema som må fylles ut. Så skal dette sendes (fra tk til et annet) sammen med kvitteringer og dokumentasjoner.

Har bare hørt at det er tidsfrist på 3mnd på reise og overnatting.

Tror tk`ene praktiserer litt ulikt der?

For de betaler ikke samme summene rundt om i landet heller.Dvs; jeg har hørt om andre som ikke får dekket like høye satser som det vi får.

Er ikke helt logisk om de har tidsgrense på med.utgiftene. En kommer jo ikke over grensen på første forsøk, og ikke alle tar flere på rappen.

Jeg tror du har hvertfall et par år på deg til å få refusjon på medisiner, vet ikke hvordan det er med andre (opphld osv.), men det vet ditt lokale kontor. Tror også de har skjemaer. Husk å send med dokumentasjon fra behandlingssted

Annonse

Hei Vivi!

Det er helt riktig at det er frist på 6 mnd frist for å få refusjon på ivf-behandling. Så da bør du skynde deg ja. Hvet ikke helt gangen i det men ta med deg alle papirer ned på trygdekontoret så ordner de resten.

Hallo!

Tror ikke det kan finnes noen 6 mnd grense for refusjon av medisiner i allefall. Jeg leverte inn mine kvitteringer første gang i februar, og mine første kvitteringer var fra Juli/Aug i fjor. Og det er jo mer enn 6 mndr. Jeg fikk igjen alt (så nær som for noen medisiner som ikke er registrert og refundrebare). Bare send inn du, ordner seg nok :)

Tusen takk for svar!!!

Jeg trodde ikke jeg hadde oversteget før i mars, og tok det derfor ganske rolig før jeg så over det for et par dager siden... Jeg har liksom mistet litt energi etter siste mislykkede forsøk, slik at jeg bare har holdt meg litt unna... Men i disse selvangivelsetider blir man minnet om litt avhvert, også disse kostnadene (selv om de ikke har noe på selvangivelsen å gjøre).. Opp av dvalen :-)

Så nå har jeg skrevet et brev, som jeg vedlegger bekreftelse fra klinikken og kvitteringer. Jeg tar en telefon imorgen og sjekker om det er greit at jeg sender det slik, eller om de vil ha det annerledes.

Så da skulle det være i boks!

Ønsker alle en fruktbar mai :-) På den ene eller andre måten! Og tvi, tvi til dere som allerede har eggene på plass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...