mamma`n til 3 gutter Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Hei! Her har vi ammet frem til nå, og han vil fortsatt ha litt ca en gang om dagen, men jeg tror ikke det er stort å hente nå! Min gutt er snart 14 mnd. Han begynte å bite litt, og da dabbet det av....
blond Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Holder ut enda, han er 14 månder og får morgen og kveld.
Magenta Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Gutten min er 1 år, og jeg ammer morgen og kveld. Han koser seg veldig med puppen, særlig om morra'n :-) Tenkte å holde på så lenge han vil ha.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Vi holder på enda, snupa er 16 mnd snart. Vi har ikke lagt noen plan for ammeslutt, det tar vi helt som det kommer.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2006 #6 Skrevet 30. april 2006 Ammer ennå, han er 16 mnd. Dersom han er med meg hele dagen, ammer han ofte (sikkert minst 10 ganger), men det er jo ofte at det bare er to-tre tak så er han happy. Er veldig psykisk, han blir sint hvis han ikke får, men så er det ikke mye han skal ha. Er en trøst og trygghet for han. De sier at utadvendte barn ofte kommer innom for en tår og litt selvtillit. Har ingen planer om å slutte, tar det som det kommer, men blir nok ikke lenger enn til han er to. Alle rundt oss har gitt meg opp for å sette det på spissen (syns barn over 1 år ikke burde ammes), men det driter jeg i
røvermor Skrevet 30. april 2006 #7 Skrevet 30. april 2006 Lillemann er nå 18 mnd og får pupp 2-4 ganger om dagen. Kommer til å fortsette med det så lenge han ønsker.
**synne** Skrevet 30. april 2006 #8 Skrevet 30. april 2006 snuppa på 12 mnd pupper 5-6 ganger i døgnet. Dessverre av og til på natta og...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 Ammer kun morgenen nå, sluttet med kvelds pupp og natta pupp for 14 dager siden. Min sønn er 20mnd! Men har fått utrolig mye skryt for at jeg har holdt på så lenge:-)
hjelpesmeg Skrevet 2. mai 2006 #10 Skrevet 2. mai 2006 Jeg blir litt "motarbeidet" av mine venninner som alle har sluttet å amme sine barn for lengst. Sønnen min er 16 måneder og får kveldspupp. Vanskelig å bli kvitt den vanen, han er så glad i den kveldskosen at prøver jeg å gjemme puppen sier han klart fra og dytter på meg til jeg blar opp:)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #11 Skrevet 3. mai 2006 Vi ammer fortsatt, men det er nok på aller siste verset. Snuppa er 22 måneder og jeg har holdt på lenge pga allergi mv og det har gått strålende (fått introdusert masse ny mat som hun har tålt) Ammer stort sett en gang om dagen, om morgenen, men det hender at vi ikke ammer i det hele tatt. Håper vi kan holde på sånn til hun er to, deretter regner jeg med at det faser seg selv helt ut med sove borte og sånnet ting
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #12 Skrevet 3. mai 2006 Snuppa er snart 15 mnd og vi ammer enda morgen og kveld og kanskje en gang på dagen. Pleier å holde amminga til her hjemme. Fått noen sleng bemerkninger om hvor lenge jeg har tenkt å holde på med det der?!?! blir litt irritert kan ikke folk la vær å kommentere. Snuppa er prematur og jeg syns hun har vært frisk og fin hele tiden også sikkert pga ammingen. Vi slutter når vi er klare for det og ikke fordi andre mener at vi bør. det er ikke noe problem å legge seg uten pupp for faren dersom jeg ikke er hjemme.
Annie Bailey Skrevet 3. mai 2006 #13 Skrevet 3. mai 2006 Jepp. Har en gutt på 14 mnd. Ammer morgen og kveld. Tenkte å slutte til sommeren.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #14 Skrevet 3. mai 2006 Gutt - 14 mnd - ammer tre ganger om dagen. Tenkte at jeg skulle holde på til sommeren, men får se... kan ikke helt se meg slutte om han ikke er klar. Til dere som ammer - er dere tilbake i jobb? Har dere ammepermisjon. Jeg har to timer om dagen... kommer til å savne de når jeg slutter...
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 3. mai 2006 #15 Skrevet 3. mai 2006 Ja, jeg jobber 40% og har to timer fri (med lønn) om dagen. Eller, jeg tar ofte inn igjen det meste av de, men det gir meg bra fleksibilitet!
Guttemamma x 3 Skrevet 4. mai 2006 #16 Skrevet 4. mai 2006 Har en gutt på 14 mnd. Ammer stort sett morgen og kveld, men det er ikke alltid han vil ha. Har ikke lagt noen planer for å slutte. Regner med at det går av seg selv. Nedtrappingen har ihvertfall skjedd helt på hans premisser hittil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå