stelsi81 Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 Hei! Jeg har siden jeg ble gravid måttet stå opp midt på natten for å gå på do minst en gang hver natt. Men den siste uken har magen føltes steinhard ut når jeg kjenner på den når jeg våkner. Men når jeg da har fått vært på do så er magen like slapp som før..noen som vet hva dette kan være? Det er ikke smertefult eller noe, men jeg kjenner konturene av livmora veldig godt.. Er 20+1
Beate fikk Filip 7.8.06 Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Har lagt merke til dette jeg også. Vet ikke helt hvorfor, men kan være at livmoren blir presset opp på et vis når blæren er full.
Lilje74 Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Samme her. Synes Beate22 sin teori virker fornuftig...
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Høres veldig ut som om dere har kynner.. Pleier å få det om natta når blæren min er full, innimellom på dagen også. Nå sliter jeg endel med kynnere allerede (uke 22+2) Hos meg gjør det litt vondt. Presser på blæra og stikker litt i sidene. Akkurat som om magemusklene er ømme
stelsi81 Skrevet 30. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2006 Takk for tilbakemeldinger:) Man blir jo litt usikker når noe slikt skjer.. å nå har jeg jo ingen erfaring fra før så... Har tenkt at det kan være kynnere.. men de ska jo liksom være litt vonde har jeg hørt.. Jaja, så lenge de går bra med prinsessa mi så!
meg & to små vampyrer Skrevet 30. april 2006 #6 Skrevet 30. april 2006 Hei Jeg har det også slik at magen er hard når jeg må på do (tisse), særlig etter å ha holdt meg hele natta eller når jeg må opp om natta. Har også en sånn stram og hard mage av og til ellers, er dette kynnere det da? Gjør ikke vondt, bare strammer liksom. Er dette farlig? Har hatt det i mange uker er nå 21+1.
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 Ja, når magen/livmor strammer seg, er det kynnere. De gjør (vanligvis) ikke vondt, men jeg sliter litt med magemusklene siden jeg løfter litt mye på småtasser om dagen De fleste synes ikke de gjør vondt. Hadde ikke smerter i mine to første sv.skap, men ha slitt litt med de i de to siste. Kynnere er ikke farlige (vanligvis, så lenge de er smertefrie) og ikke kommer for ofte. De er med på å trene livmor til fødselen og helt nødvendige. Dersom magen kjennes hard over lengre tid og kynnerene kommer for ofte og er smertefulle, er det lurt å snakke med legen. Men så lenge man ikke føler mer enn at livmor strammer seg, er dette ikke noe å tenke på. Akkurat som det skal være... tenk for en fantastisk muskel livmoren er...
Rut Bram Skrevet 1. mai 2006 #8 Skrevet 1. mai 2006 Jeg tenkte også at det hørtes ut som kynnere. Jeg har også opplevd det, noen ganger om kvelden og om natten. Kynnere gjør vanligvis ikke vondt, så det kan godt være det. Det kan også i noen tilfeller være babyen som snur og vender på seg? I mitt forrige svangerskap var babyen ofte mest aktiv om natten...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 Garantert kynnere. Jeg merker det ofte i sammenheng med at jeg må tisse selv, men når jeg har mye kynnere (ca 1 minutts mellomrom), merker jeg at jeg IKKE må tisse mellom kynnerne. Derfor har jeg tenkt at det er kynnerne som får meg til å føle at jeg må tisse og ikke tissetrangen som gir meg kynnere. Får kynnere når babyen rører seg mye, for da provoserer den livmora. Livmora er jo en glatt muskel på linje med hjertet og den reagerer på stimuli fra omgivelsene ved å trekke seg sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå