Gå til innhold

Hva har dere i sportsvogna?

Anbefalte innlegg

Vurderer å skifte til sportsvogndelen av min Emmaljunga duo edge i løpet av våren/sommeren - men babyen sitter vel ikke rett i vogna? Har et kostbart lammeskinn (Nøstebarn) som jeg ikke vil skjære hull til selen i. Hva har dere da i sportsvogna? Føler meg litt teit som ikke vet bedre, men det får heller være.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4915634-hva-har-dere-i-sportsvogna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er forskjellen på skinn fra Ikea og skinn fra Nøstebarn, bortsett fra prisen...? De skinnene fra nøstebarn betaler man vel først og fremst for merket... Skinnene kommer jo fra samme type dyr...

Annonse

HI

Det er vel en annen debatt, men min baby fortjener det BESTE ;). Jeg forhørte meg blant andre lammeskinnsinnehavere før kjøpet og erfaringer viste at ALLE var fornøyd med Nøstebarns lammeskinn mens mange var misfornøyde med andre skinn...

Annonse

Nei, vi bruker lammeskinn vi også, i tillegg til posen som hun bruker frem til det blir varmere i været. Til det som er skrevet ovenfor; vi har også et "kostbart" lammeskinn og har skjært hull med tapetkniv. Ikke noe problem.

Til pike 24 et eller annet; lammeskinna fra ikea er sikkert helt fine de, i allefall er "ludde" ok til sitt bruk, men personlig liker jeg ikke langhårete skinn til babyen.

Ja, så du HI mener med andre ord at jeg ikke vil det beste for mitt barn...? Ja, ja... Og hvorfor ikke "langhåret" skinn til baby...? Jeg har ikke hatt noe problemer med det...

Men unnskyld meg for at jeg spør! Og hvis dere eier litt humor, vil dere kunne se det "erteansiktet" bak kommentaren min!

Jeg har en skinnpose somjeg bruker, har lagt vekk voksien nå. Ellers har når det blir varmere, har jeg ett fleecepledd til underlag, og tar selene igjennom det.

Forøvrig en kommentar til skinndebatten; det er STOR forskjell på skinn fra Nøstebarn og Ikea. De fra Nøstebarn er ubehandlede, og er av topp kvalitet. De er selvrensende. De fra Ikea er kjemisk behandlet, og må vaskes for å holdes rene. Det sier seg selv at ubehandlet ull er kvalitetsmessig bedre enn kjemisk behandlet ull. Ull har svært gode egenskaper, og da er ubehandlet aller best.

Oki... Gutten min sov godt på det behandlede skinnet, han... Var varm og god! er ikke det viktigst...?

Men jeg syns det går litt over stokk og stein her når man verken kan spørre hvorfor andre gjør det på den og den måten eller kan fleipe uten å bli sett beskyldt for ikke å ville det beste for banret...

Godt noen har kontroll på hormonene... :-)

Du har et poeng, men jeg er tildels enig med pike24 i at det ikke er særlig rom for å spøke her, selv om jeg i dette tilfellet heller ikke skjønte at hun bare "trakk" i oss.... til tross for smilfjes og annet... skitt au, hovedinnlegger fikk iallefall noen svar på det hun lurte på!

Jepp! :D

Og når man sitter og mener ingen her har humor, så må vi alle huske en fantastiske "nattkjole-tråden"!

Forøvrig syns jeg å si at man kun kjøper det dyreste lammeskinnet fordi man vil babyens beste blir for dumt ;) Men det er nå så! HI fikk svar på det hun lurte på, og alle er glade. Tror jeg.

Ser det er en diskusjon om lammeskinn fra Nøstebarna og skinn fra Ikea.

Forskjellen på de to skinene er afktisk ganske stor.

Som soveskinn bruker man korthåret LAMeskinn, de regulerer varmen både sommer og vinter. Lammeskinnene fra nøstebarna har også fortsatt det flotte stoffet lanolin i seg slik at får man flekker på skinnet er det bare å tørke av.

Skinnet som selges på Ikea er SAUeskinn. Saueskinnene er også langhårete så de er ikke så bra som soveskinn.

Selvsagt kan man være fornøyd med både lam og sau men personlig holder jeg en knapp pa lammet er usikker på om sauen fortsatt har de fine genskapene i skinnet sitt fortsatt som det hadde når det var lam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...