Gå til innhold

hei gravide! hva var det første dere merket det på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hva var de første symptomene dere hadde da dere mistenkte at dere var gravide? og hvor lang tid etter befruktning var det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er sikkert ikke svaret du ville ha, men jeg tok en test på IKM dagen bare fordi Tanta hadde ikke kommet om ettermiddagen, og jeg pleier å få den om morgenen ( snakk om å være regelmessig)

 

Testen var positiv den, og hadde det ikke vært for den så hadde jeg nok ikke hatt noe mistanke til noen ting som helst! Ikke nå heller egentlig, og nå er jeg11+ 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en miniutgave av mensen ca 9-10 dager etter siste mensdag, og den varte i 4-5 dager med litt småblødninger.Det gjorde jeg i begge svangerskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Jeg merket at det murret i magen en hel uke før ikm. veldig lik pms smerter...

Normalt kommer de dagen før..

Testet på ikm dagen og var gravid som bare det:-)

er 10+ 1 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...eg fekk så smak i munnen, jernsmak. og det er eit typpisk tegn på at ein kan ver gravid. men eg tenkte ikkje på det før etter eg hadde tatt testen som blei posetiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt mye innbilte symptomer tidligere, så det første som gjorde at jeg virkelig begynte å mistenke noe, var da sjokolade ikke smakte godt lenger. Da var jeg vel 3+5. (Usikker siden jeg ikke testet før noen dager etterpå.)

Hadde ømme pupper og litt murringer omtrent like tidlig. Og litt antydning til kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt veldig uregelmessig mens så jeg tok det som en selfølge at den var sen denne gangen og..

Ventet i 3 uker etter jeg skulle hatt mens før jeg tok test..som var positiv.

 

Var i syden så jeg trodde bare at det var varmen som tok på og gjorde at jeg svimlet og ble tungpustet og oppblåst i magen..

Der kan jeg se hvor feil det går ann å ta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråt bøttevis av at Mummimamma og Mummipappa bestemte seg for å reise fra Mummitrollet på en lang ferie, uten å gi beskjed på forhånd. Da han våknet dagen etter ble han skikkelig trist og lei seg, og da knakk jeg totalt sammen :-) Datteren min ble helt rar i ansiktet, he he. Tok test dagen etter, og joda!!!!

 

 

Mummimamma er en drittkjerring!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var igennom IVF og beg å merke ømme pupper og følte meg generelt utilpass, sliten, sår, lei og trøtt..Det startet allerede en uke etter befruktingen. Jeg trodde det var pga alle hormonene men det var nok en blanding av at jeg også ble gravid..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca en uke etter befruktningen merket jeg litt stikking i brystene, dgene fremover til mensen(ca to uker) hadde jeg mens liknende smerter, litt tyngende og en del oppblåst. håper alt ordner seg for deg. tror nesten alle kvinner vet når de virkelig er gravide. det er en helt nye følelse som oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mensmurringer i magen, også stakk det i magen dersom jeg snudde meg brått eller beveget med fort. Følte meg også oppblåst i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Før jeg testet postivit ble jeg oppblåst i kroppen, fikk kviser i panna og våknet midt på natta for å gå på do. I tillegg hadde jeg en del rare drømmer. Ellers trøtt og sliten. Etter å ha testet positivt (i uke 5), ble jeg litt kvalm og mere trøtt, og fikk ømme pupper. Ellers er alt bare topp, og vi gleder oss veldig mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovnet på sofaen etter Dagsrevyen allerede fra ca 3 uker. Tenkte ikke så mye over det (var jo så trøtt), men da jeg gikk 2 dager over tok jeg hintet og testet. Ganske raskt etterpå kom endel andre tegn, som smak i munnen, litt kvalm/rar, rar følelse i magen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg gikk over 3 uker før jeg oppdaget det. Jeg hadde tilfeldigvis time hos gynekolog, og han tok en ultralyd hvor det framkom et sort flekk i livmoren. Jeg ble litt skremt med det samme..trodde det var en svulst. Gynekologen sa at her var det best å ta en graviditetstest, og sendte meg en runde rundt kvartalet etter å ha gitt meg et glass juice. Da jeg kom tilbake tok jeg testen, og den var positiv. Trodde jeg skulle besvime. Følelsen av å være gravid var merkelig, og først da skjønte jeg hva ømheten i puppene skyldtes. Jeg hadde også følt meg litt uggen i kroppen den senere tid, bl.a gjorde kaffen meg litt uvel (og jeg som er en skikkelig kaffeelsker). Var også mer ettermiddagstrett enn vanlig. Selv om kvalmen er på plass, og nesa er litt tett, skal jeg ikke klage. Jeg skal tross alt være takknemlig for at jeg er blitt gravid, noe som ikke er gitt når man har fylt 38 og aldri har vært gravid tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det på kroppen ekstremt tidlig. I samme uke som befruktningen mest sannsynl. skjedde (tror det var dagen etter) fikk jeg en merkelig følelse nede i bekkenet(særlig på ene siden) og en slags trykkfølelse nederst i bekkenet. Dette kan selvsagt også ha vært eggløsn. Jeg husker ihverfall at jeg da sa til venninnen min at det var noe rart. I tillegg begynte jeg rundt samme tidspkt.å bli øm langt inne i skjeden når jeg hadde sex(muligens i livmorhalsen). Dette varte i mange dager og kan derfor ikke skyldes eggløsn.smerter. Ellers fikk jeg ømme pupper som vanl.vis er et pms.tegn hos meg, men dette vedvarte i ukesvis etterpå og de var veldig ømme. "Menssmerter" fikk jeg noen dager før IKM, noe jeg stusset over siden jeg ikke pleier å få dette før samme dagen som mensen. Jeg ble også særdeles emosjonell, kanskje så tidl.som uke 2. Luftsmerter hadde jeg også. Samme dag som jeg tror er IKM (IKM kan være opptil 3dg.senere i mitt tilfelle) fikk jeg mye utflod (kun denne dagen i mitt tilfelle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei uke etter befruktning, ømme bryster, tidligere var det bare ømme vorter, men denne gangen var hele puppen øm. Kjente "rare" ting i magen, litt krampeaktig, har det enda, samt kvalme. Blitt mer intens ettersom dagene har gått. Har flere ganger tidligere trodd at "denne gangen er det noe",men nå var det ikke tvil i mitt sinn. Testet svakt positivt 9 dager etter EL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ingen symtomer i begynnelsen, jeg tok bare en test dagen etter IKM, for morro skyld, trodde aldri i verden at den skulle være positiv, men det var den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca tre uker etter befruktningen (altså 5 uker "på vei" )

Luft i magen hele tiden, uren hud - så ut som en tenåring rundt haken og tyngdefornemmelse i brystene. Rosa brystvorter..

I tillegg uteblitt mens da, men det tenkte jeg ikke så nøye på der og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var forrige svangerskap altså - er ikke gravid ennå:)

Bare en orientering til dere i uke-21 klubben, jeg har ikke tjuvstartet...he.he

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...