Gå til innhold

Noen flere som gruer seg litt til å amme...?

Anbefalte innlegg

Vet at amming er det absolutt beste for babyen, men jeg har ikke lyst til å dra frem puppen når jeg er på besøk hos familie, venner eller på kafé.

Man kan jo si at det er helt naturlig, at babyen skal ha mat og ingen kommer til å se på puppene mine, men det hjelper ikke.... Det er fortsatt min kropp, og den er ikke til offentlig beskuelse.

Tror heller jeg vil bruke brystpumpe og fylle på flasker som jeg tar med meg... Går ikke det an?

Er det noen der ute som føler det samme?

Fortsetter under...

Jeg syns ikke det er så moro å blotte puppen selv, men det går fint å skjule ganske mye når du ammer.

Når det gjelder brystpumpe og det styret der så er det utrolig mye jobb, men klart det går an. Da bør du i hvert fall ha en elektrisk pumpe fpr håndpumper tar lang tid.

Lykke til, det går nok bra!

Kan hende det blir annerledes når du sitter der med babyen. Jeg og tenkte på det før jeg fikk førstemann. Syns det virket så rart at "alle" skulle seg puppene mine plutselig. Men når jeg først fikk babyen, ble alt ganske naturlig. Og det er ikke så vanskelig å amme diskre sånn at man ikke blottlegger hele overkroppen. Jeg amma overalt, kafe osv uten at jeg syns det var ille. Jeg fikk ikke til å pumpe så det var aldri et alternativ. og hvis amming går fint, er det utrolig enkelt og praktisk, har med maten overalt...

Takk for raske svar. :)

Det kan hende det føles annerledes når hun endelig kommer til verden ja. Men akkurat nå føles det litt ekkelt...

Amming er det mest naturlige i verden, men offentlig amming blir det liksom noe annet med - og det har jo vært et omdiskutert tema. Har merket selv at jeg ikke helt vet hvor jeg skal se når en dame blotter puppen på kafeen, hehe...

Heldigvis skal det meste av ammingen foregå hjemme, og da er jo alt greit. Får jeg bare tak i en elektrisk brystpumpe, skal vel jenta mi få morsmelk på kafé også. :)

Egentlig ikke. Syntes det var kjempekoselig sist. Det ble ikke noe cafébesøk på oss siden småen hadde kolikk, men hos venner og kjente tok jeg en stol og satte meg i en krok. Ingen som så noe da. Liker heller ikke å dra fram puppen for offentlig beskuelse. Jeg brukte alltid ammepute, og da ser ingen noenting nedi der om de skulle ha sett oss forfra. Amming er for meg noe som foregår mellom meg og småen ja. Et unntak var gode venninner da. De er det annerledes med. Da er det greit hvis de ser.

Annonse

Hei :)

Jeg har det på akkurat samme måten som deg..

I tilegg har jeg litt flate brystvorter så lille tulla (nå 22 dager) får ikke så godt tak så jeg bruker brystskjold slik at hun skal få suge ordentlig.

Jeg liker ikke å amme offentlig, og pumper meg før jeg skal ut slik at jeg har med flaske, og for meg fungerer det helt fint :-)

Orker ikke så mye spørsmål om hvorfor jeg bruker brystskjold heller, det er veldig mange som har meninger om alt mulig :-)

Du finner nok ut av hva som fungerer best for deg etterhvert..

Lykke til :-)

Gleder meg faktisk, jeg!

Og av ganske egoistiske grunner; ammingen gjør jo at kiloene renner av igjen, og det skal bli så deilig å bli i form igjen:-)

Bor midt i snetrum av Bergen, så det blir nok en cafe-baby som ankommer verden ila uken. Har ikke tenkt å blottlegge pupp i all offentlighet - tenkte å kjøpe et sjal eller noe som kan legges over skuldre og baby, slik at vi får vår egen lille private sfære:-)

Nei.. Det er noe jeg gleder meg veldig til.. Syntest det var så koselig sist.. Det er bare å sette seg litt for seg selv i en krok hvis du føler på at andre skal glo.. Håper du får samme opplevelse av det når du begynner. Skaper en utrolig god kontakt mellom deg og barnet.

Jeg gleder meg til å amme, men er nok ikke overalt jeg kommer til å dra fram puppen :o) Syns faktisk det kan være litt sjenerende med andre som ammer offentlig oxo, for eksempel på cafe, men er nok jeg som har et problem der, syns det er litt intimt på en måte. Hihi..:)

Annonse

Ang. amming å gå ned i vekt. Jeg raste ned langt under det jeg veide før jeg ble gravid. Spiste alt jeg hadde lyst på og ennå bare rant kiloene av. Måtte gå over til flaske da vekten min var på 50 kg og jeg er 175 høy.

Så på meg kan man si det var en koslig og effektiv slankekur

Vet du at jeg synes folk er latterlige når det gjelder den ammingen.

Redd for å vise puppen, hallo.. Må flire jeg altså.

Verdens mest naturlige ting å gi sitt eget barn mat. Ville nok sett rart på de som kommer med flasken å skal gi den lille. For idag er det jo så få som har lyst å amme for de er redd for å vise for mye eller redd for at brystene skal få annen fasong.

Gud hjelpe meg sir jeg bare, enkelte er rare..

Ikke alle er så fri som deg herover og syntes ikke det er naturligt at sidde og vifte med brysterne her og der!! Du ser jo at hoveddelen av svarene her er enig i det! Så det er vel ikke andre der er rare??? Folk er forskellige og nogle har ikke lyst til at sidde og blotte sig ude, mens andre synes det er helt ok. Man kan få disse fine boob ammetrøyer og de er fine for os der ikke syntes det er top at lufte bryster overalt.

Lykke til allesammen!

Til deg som skriver her at "gud hjelpe meg, folk er rare"...fordi noen gruer seg til å blottlegge brystet sitt. Er ikke alle som synes det er greit å blottlegge seg og vise seg til gud og hvermann heller... Finnes sikkert enkelte ting som du ikke synes er komfortabelt heller, men jeg vil jo ikke si at du er rar fordi.... Vi er forskjellige, visste du ikke det?

Jeg gruer meg ikke til å amme offentlig. Syns det var veldig naturlig at babyen skulle få mat når den ville og hvor den ville, men jeg er litt spent på å gruer meg litt til såre brystvorter som jeg hadde i begynnelsen sist! Håper det går bedre denne gangen.

Jeg fikk hvertfall et litt annet forhold til det å "vise" puppene etter at jeg hadde født, så det er opp til hver enkelt syns jeg.

Hadde det helt likt deg! likte ikke tanken på å amme i all offentlighet, grudde meg mye til dette. Visste nesten ikke selv hvor jeg skulle se når andre ammet barna da jeg snakket med de:) MEN det har gått over all forventning!!! etter en uke etter gutten min vart født, dro jeg opp puppen både her og der:) nå synest jeg ikke det er ekkelt lengre i det hele tatt. pumping syntes jeg er noe styr.. åsså får du jo brystspreng om du venter for lenge og når du gir flaske istedenfor bryst. prøv først om det går greit foran andre! tror du vil ha et annet syn på saken etter du har født, har blotta verre ting og da blir amming bare "piece of cake" iforhold:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...