Gå til innhold

I bilen de første ukene (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Hei, er litt forvirra. Hvordan skal babyen sikres i bil de første ukene? Trodde man måtte bruke bilstol, at sikkerhetsnett var over og ut. Men fikk høre av ei med baby på 12 uker at hun brukte sikkerhetsnett. Hva skal dere bruke? Vi kommer til å ha litt lange bilturer og da er vel egentlig ikke bilstol bra for så små? Kan man fortsatt leie sikkerhetsnett?

Takk for svar...

Fortsetter under...

Hei! Dette kan vel snart kalles min fanesak her på BIM!!! :)

IKKE bruk boxette eller bag med sikkerhetsnett.

Bakovervendt bilstol (0-13 kg) er det eneste trygge alternative for barnet ditt i en eventuell kollisjon.

TRO MEG.

takk for svar. Er absolutt enig i at sikkerhet er viktigst, men ble i tvil om hva som er mest sikkert. Men skjønner nå at det er bilstol som jeg tidl har hørt. Jeg bruker også bakovervendt bilsete til min toåring, det er også verdt å anbefale...

Annonse

Bakovervendt, sittende stol er den eneste sikre måten for en baby i bil når det gjelder nakke. Liggende i nett/boxette vil babyen få stor sleng i nakken som ofte føler til nakkebrudd. Ved sikring i liggende stol vil mange få kragebensbrudd. Butikken vi kjøpte stol i for 2 år siden nektet å ta inn annet enn bakovervendte, sittende stoler.

Vi forhørte oss på en baby butikk i sverige å de sa at vi fikk ikke kjøpe bagg der hvis vi skulle bruke sikkerhetsnett. han som jobba der sa at han hadde sett hva som skjedde med en liten baby etter en kræsj. tenk dere en baby i 60 eller 80 km i timen mot ett nett......... æsj

Vi fikk vite 30 min. når nyfødt, men om du ikke skal i bil de neste dagene kan du kjøre noe lenger. Da go'gullet var halvåret kjørte vi 2 timer i strekk med 1 times pause, etter samtale med fysioterapaut. Når de setter seg opp og sitter selv kan man kjøre lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...