Anonym bruker Skrevet 30. april 2006 #1 Del Skrevet 30. april 2006 Hei Jeg er så forvirra nå, trenger hjelp!! Jeg er egentlig hjemmeværende med min sønn siden han ikke har barnehage/dagmamma. Men jeg har jobbet litt kvelder/helger der jeg har tjent ca. 5500kr brutto i mnd. Men det har og vært mnd. der jeg ikke har jobbet i det hele. Har lest at du må tjene minst 31000kr for å ha rett til fødselspenger. Jeg har regnet ut at jeg kommer til å tjene 33000kr på de 6 av de 10 mnd. Lønner det seg egentlig bedre med engangsstønaden da, den er jo skattefri det er ikke fødselspengene?? Og hvis jeg skulle velge engangsstønaden, kan jeg da allikevel jobbe slik jeg har gjort frem til fødsel. Kommer nok til å tjene mindre enn 5500 kr brutto mnd. uansett, for det begynner å bli ganske tungt. Synes dette med fødselspenger og alt er veldig forvirrende saker jeg. Får vel kanskje ringe trygdekontoret en gang til, sist gang ble jeg ikke særlig mye klokere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4914640-f%C3%B8dselspenger-eller-engangsst%C3%B8nad/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå