Gå til innhold

Noen flere med vonde kynnere????

Anbefalte innlegg

Hei:) Har hadd kynnere ganske lenge, men de har ikke vært ubehagelige før de siste dagene. Er 32+5 idag. Nå kommer de ganske så tett (innimellom med bare minutters mellomrom), og det gjør vondt oppover ryggen og nedover lårene og magen blir steinhard. Kan slike kynnere sette i gang rier, og når det først har begynt på denne måten er det stor sannsynlighet for at det fortsetter slik fram mot fødselen??? Er faktisk mest vondt når eg ligger i ro på sofaen eller i senga om natta....sover dårlig... Har en stor avsluttende eksamen om 4 uker, så det er ikke spesielt kjærkomment, ikke så enkelt og ikke stresse heller... Noen som har noen gode tips, eller har det på samme viset???? Hvis det fortsetter slik bør man undersøkes??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4914040-noen-flere-med-vonde-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, har det på samme måte (er i uke 31). Fikk veldig tette og intense kynnere i ett døgn. Ringte lege og spurte hva dette var. Ble fullt sykmeldt med en gang. Hun mente jeg måtte roe ned, i verste fall kan det føre til for tidlig fødsel. Kynnerne roet seg betraktlig når jeg ble sykmeldt. Det er jo ikke så lett i ditt tilfelle. Men jeg ville snakket med lege el. jordmor hvis jeg var deg. Kanskje du kan roe ned på andre områder; at du fortsatt leser til eksamen, men roer ned tempo på alle andre områder, så som husarbeid, fritidsaktiviteter osv. det er jo mange ting en kan bli stressa av.... Lykke til!

Hei!

Jeg har også endel kynnere og snakket med en jordmor omd et på svangerskapskurset jeg var på i går. Mine kommer også flere ganger om dagen, og mye om natta. Noen ganger føler jeg at det er hele tiden nesten... har vært bekymret.

Men jordmor sa at så lenge jeg ikke følte at hodet var på vei ut mellom beina mine eller et ekstremt nedpress/bæsjefølelse var dette helt normalt. Hun sa det var fint at livmor trente. Men hun sa selvfølgelig også at jeg skulle følge med litt selv og evt ringe føden/legen hvis jeg følte det ble veldig mye verre eller anderledes. Hun spurte om jeg var i full jobb, og jeg fortalte jeg er student som deg og har 3 eksamener før fødselen i juni. Da smilte hun og sa at kynnere kan også komme av psykisk stress! Prøv å ikke bare slappe av fysisk, så hun - men i hodet ditt og!

Jeg har hatt et helt normalt og friskt svangerskap, men er jo bekymret (1. gangs) og litt stress kanskje nå på slutten. Er i uke 34 forresten ;-)

Vet ikke om dette hjalp jeg...

lykke til ihvertfall! klem

Hei! Takk for svar :) Hjelper alltid å høre at noen har det litt på samme måte... Og det er nok ikke fritt for at det er litt psykisk stress ute og går her for tida, gruer meg ganske stort til den eksamenen for å si det sånn. Også blir man jo enda mer stressa når man ikke får sove ordentlig på natta. Men skal ikke klage så veldig mye, har hadd et veldig enkelt og problemfritt svangerskap så langt, egentlig bare fryd og gammen :D Har vel blitt litt bortskjemt..

Lykke til dere også!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...