babyjanuar Skrevet 30. april 2006 #1 Del Skrevet 30. april 2006 leser innleggene dine, og sjønner at du er frustrert. Leste mine papirer jeg fikk fra OMNIA vedrørende samlivsform. Jeg fikk selv hjelp ved OMNIA. Ringte dem for snart to år siden, sa vi trengte hjelp og ønsket ikke å gå gjennom det offentlige. Fikk beskjed om at det eneste vi trengte var en henvisning fra min primærlege. Vi hadde fra før av ikke tatt noen sædprøve, og jeg var heller aldri utredet på noen måte. På omnia hjalp de oss med alle prøvene. Fra vi hadde første samtale i august 2004 tok det ikke mer en 12 måneder før jeg satt med ei lita tulle i hendene. Fra det ene til det andre. Det står i lovgivningen at "kunstig befruktning kan bare utføres på kvinner som er gift eller som er samboere med en mann i ekteskapslignende forhold" (-lov om medisinsk bruk av bioteknologi av 1984). Vet ikke om ekteskapslignende forhold blir tolket forskjellig fra sykehus til sykehus, men du kan jo kanskje ringe å høre om de kan hjelpe deg og om det holder at du har vært samboer i ett år, så du slipper kanskje å gifte deg så fort. Masse lykke til hvertfall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4913982-hei-g%C3%B8ril/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 30. april 2006 #2 Del Skrevet 30. april 2006 heihei Ja, jeg er skikkelig frustrert.. Vi er ferdig utredet nå, mangler bare at jeg vaksinerer meg. Kanskje jeg skal ringe omnia på tirsdag og høre hva de sier.. Jeg blir sjelglad viss jeg slipper å gifte meg i bråhast.. Så kjekt å lese at det ikke tok så lang tid med dere da . Motiverer meg litt, vil ikke bruke mer tid enn nødvendig.. Tusen takk for lykkeønskninger johcat! Kommer nok til å ringe omnia eller vovat på tirsdag. Skader jo ikke å høre hva de sier.. Samboe og jeg har jo vært sammen noen år nå, det må da telle for noe?? klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4913982-hei-g%C3%B8ril/#findComment-4914281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå