Gå til innhold

Anbefalte innlegg

vi skal til en samtale på tirsdag and ass. befrukning. er det noen av dere som vet hvor lang tid vi vente etter den samtalen før prossesen begynner?? dette er gjennom volvat men tror det blir for dyrt for oss der så lurer på hvor lang ventelisten er på rikshospitalet???

har gått på prog uten no resultat:(

vet dere også hvor mye det vil koste i det offentlige??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4913464-hvor-lang-ventetid-p%C3%A5-riksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Hvis du bor i oslo området, er OMNIA en privatklinikk som jeg mener er noe rimligere enn Volvat. Vi betalte 30000 for forundersøkelse, medisiner, IVF og ni måneder senere fikk vi en liten jente. Tror man kan få time i løpet av en måned, men nå begynner jo sommeren og nærme seg, så da er det stengt tror jeg. Det offentlige er max 15000. Lykke til

Jeg har akkurat sendt søknad til Rikshospitalet om søskenforsøk. Fikk svar i forrige uke om at det er ca 9 mnd ventetid fra godkjent søknad om ass.befruktning til behandlingen starter. Ventetiden er den samme uansett metode og førstegangs/søskenforsøk. Forrige gang fikk vi vite at det var 3-6 mnd ventetid. Da fikk vi godkjent søknad i januar, gruppesamtale i mai og oppstart på medisiner i september.

Annonse

Du betaler en fast pris på 3000,- til sykehuset når du er kommet i gang med behandlingen. Det varierer imidlertid hvor mye man bruker på medisiner - avhengig av hvor lenge man må gå på de og hvilken dose. Jeg var "heldig" og hadde kun halve doser pga fare for overstimulering av eggposene. Dermed ble det litt billigere. Husker ikke helt, men tror vi endte opp på tilsammen 7-8000,- for ett forsøk som resulterte i et barn som er 10 mnd nå.

Hei Gulle1!

Vedr. priser så koster 1 forsøk uten medisiner 1500,- på riksen og 24.000,- på Omnina. Vi kom inn på Omnia på et par mnd. (og mislykkes) og ventet ca 6 mnd på Riksen. Hva du bruker på penger i medisiner avhenger litt hvordan du reaegerer, men på mine to forsøk ble det ca 11.000,- pr. gang. Men når du oversitiger 15.000,- så får du overskyttende igjen på Trygdekontoret. Så du betaler kun 15.000,- for medisinene. De dekker opp til 3 forsøk. Håper dette var litt til hjelp.

Hvis jeg personlig får råde deg til noe, så anbefaler jeg deg å sette deg på venteliste på Rikshospitalet. Personalet der er engler i hvitt som er helt fantastiske. (vi ventet og kom inn på Riksen og er i dag gravid i 3. mnd med tvillinger, så det er verdt å vente..)

Masse lykke til....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...