Gå til innhold

Vekt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet vekt er individuellt,men jeg er i min 17 uke og har tatt av 2 kg hittil. Ikke lagt paa meg noe. Skal vel kanskje bare vere glad til, men er det ikke normalt begynne legge paa seg litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt sett skulle du ha lagt på deg... men du får vel oppfølgning av legen?

Skrevet

Var hos jordmor denne uken. Hun sa det var normalt. For mange er d[rlige i begynnelsen.. Maalte magen eller livmoren ogs[. Var helt normalt..Ikke vet jeg..men faa vel stole paa henne

Skrevet

Ja, mange går ned i vekt hvis de kaster opp mye... og hvis jordmor sier at alt er ok så synes jeg du kan slå deg til ro med det :-) Da har du jo blitt sjekket.

Spis sunt og normalt. Følg kostholdsrådene. Det viktigste er ikke vekten, men at du får i deg de nødvendige næringsstoffene for den lille. Nå i 2. trimester er f.eks. omega 3 veldig viktig for utvikling av hjernen + også etterhvert for å smøre underhuden for å unngå strekkmerker etc...

Dette går nok veldig bra!

Klem,

Skrevet

Hehe, har gått opp fra dag en jeg :-)

Skrevet

Er i 19.uke.Gikk ned 1 kg har gått det opp + 1 kg til.Kjenner spark og har hørt hjertelyd så alt ok:)Det er helt normalt og ikke noe galt i å legge på seg lite de 20 første ukene.Jeg er bare gla til jeg:)

Skrevet

Ærlig talt! Skjønner ikke hvorfor dere klager på at dere IKKE går opp!! Tenk heller på de stakkars som legger på seg mye fra dag 1

Skrevet

Jeg gikk ned fire-fem kilo den første tiden (uten å være dårlig eller kaste opp) og begynte ikke å legge på meg før rundt uke 18-19. Veier nå 2,5 kilo mer enn da jeg ble gravid (uke 26 nå). Kjente liv allerede i uke 16 og baby har det bra. Jordmor sa at det nok bare var et sjokk for kroppen min og at baby uansett får det den skal ha. Jeg sørger for å spise sunt og godt pluss ta vitamintilskudd.

Sørg for å få nok næring og ikke bekymre deg, for det koster endel kalorier. Det er rådene jeg fikk, og de må jeg si har funket bra.

Skrevet

Man blir veldig sliten av å gå ned, evt ikke legge på seg mens kroppen jobber så hardt som den gjør når man er gravid. Jordmødre og leger tar dette på alvor, og enkelte ganger er det snakk om hjelp til å få næring, bla. Så det er reelt nok å bekymre seg for.

Synes det må være greit for folk å spørre om det de lurer på her uansett om det er "politisk korrekt" eller ikke, jeg.

Skrevet

Åh heldiggriser.... Jeg bare eser ut, jeg. Er i min 14. uke og har lagt på meg 6 kilo alt. I forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 21 kilo i uke 27 - men da stoppet det heldigvis opp. 21 kilo ble totalen. Men det var ikke noe vann, så to uker etter fødselen hadde jeg 16 kilo å ta av. Og de var TUNGE, greide bare 11 av de.... Så nå sitter jeg her, men 11 kilo overvekt igjen - de fem jeg hadde ekstra fra sist og de 6 jeg har lagt på meg nå. Og jeg har 27 uker igjen.....

Skrevet

Uff, skjønner at det er kjipt, as. Ikke lett i det hele tatt, dette med vekt. Lurer på om vi hadde brydd oss hvis ikke noen sa vi "skulle" bry oss...

Skrevet

Hehehehe

Ler meg ihjel.

Jeg har lagt på meg 15 kg og er i uke 20. Bryr meg ikke en døyt. Er godt trent og 1.78 høy. Skjønner ikkeno` men er nødt til å være mye væske. Ser ikke ut som sååååå smange kilo. Jaja . Det som skal på skal på sier nå jeg. Virker som om jeg bærer på en sulten liten tass:-) og han fortjener det beste.

Skrevet

TAKK, anonym! Jeg er faktisk også ganske godt trent og 1.77 m høy. Kanskje det er den kombinasjonen som ikke er så bra, he he. Godt å lese at du har en litt sånn gi faen-holdning til det. Adopterer den herved :-)

Skrevet

Synast ikkje du skal tenke serlig på det. Forrige gang begynte eg ikkje å legge på meg før i veke 28, og då gjekk eg opp. Denne gangen er eg i veke 24 og lagt på meg 1 kg. Jordmor seier eg berre må ta det med ro, og at babyen får de den treng.

Forsår at du uroar deg, for det er faktisk ikkje så fantastisk å ikkje gå opp. Man er jo redd for at babyen ikkje får de den treng.

Eg får faktisk kommentarar på at magen mi er såå liten, men ligg øverst i kurva. Og sjølv om eg åt sunt og la på meg lite sist, fekk eg ein stor baby på 4480g!

Skrevet

Skal si det tærer på kreftene å ikke legge på seg også, ja. Er nå i uke 20 og veier 1 kg mindre enn utgangspunktet. Føler at babyen drar energien ut av meg. Har ennå ikke fått noe mer energi og er sykemeldt pga. det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...