Gå til innhold

hva skal jeg gjøre???hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

dette blir et langt innlegg,men håper noen gidder å lese d..

jeg jobber i butikk,og jeg og sjefen kommer liksom ikke så godt over ens..

har jobbet der i over 7 år,og had 3 sjefer på den tiden.begge de to andre sjefene har jeg gådd godt overens med (menn),mens henne..d går liksom bare ikke..

jeg vet at grunnen til at hun fikk sjefs stillingen etter han forrige er at hun har had sex med eieren av firmaet (som holder til i oslo)mange ganger.

dette er en kjede bedrift(ca 200 butikker på landsbasis)

jeg klarer liksom ikke å forholde meg til henne,fordi jeg synes d er helt forkastelig å ligge seg til toppen..spessielt siden hun er godt gift og har vært sammens med han i 18 år el noe slikt..

jeg sykemeldte meg i januar,pga at dette sliter stort på meg..

var sykemeldt pga depresjoner etter at xen (nå samboer og barnefar til den i magen:) flyttet fra meg og jenta mi.var tilbake i jobb i 2,5 mnd,før jeg følte at jeg trengte en pause fra henne,og sykemeldte meg.

tok kontakt med distrikt sjefen vår,og sa som d var at vi ikke går over ens (noe han vet,for vi har prøvd å had samtaler med han til stede for å finne ut hva vi skal gjøre for å klare å jobbe sammens.)

jeg sa som sant var at jeg går godt over ens med alle andre,bare ikke henne,at jeg trives i bedriften,at jeg liker å jobbe osv,men at noe måtte gjøres for å bedre forholdet mellom meg og henne.

han sa han skulle ta d opp med personalsjef på hoved kontoret og at de sammen skulle finne en måte å renske luften.

hørte ikke noe før jeg var tilbake på jobb etter 2 mnd med sykemld.da møtte jeg distriktsjefen, og han sa at de hadde funnet ut at de skulle ta en "miljø test" og intervjue alle for å finne ut om alt var som d skulle ellers. d syntes jeg hørtes bra ut, så jeg bare nikket og sa d var fint.

etter 2 dager tilbake på jobb,ringte distriktsjef til meg og sa at personalsjefen kom fra oslo og ville snakke med meg og sjefen slik at vi kunne få en løsning på problemet.han skulle komme dagen etter.

kl 14 dagen etter gikk jeg opp på senterkontoret for å gå i møte med disriktsjef og personalsjef. tonen var helt fin den.pers.sjef spurte meg om hvordan d gikk og hva som var grunnen til at jeg tok opp dette nå, og hvor lenge d hadde foregått.jeg svarte at d var for å få ting på gli,slik at vi fremdeles kunne jobbe sammen,og at d hadde foregått i mange år,men at ting liksom har blusset opp igjen.

så fortalte han om "miljøtesten" de andre på jobb var blitt spurt ut om.da fikk jeg meg verdens største sjokk!alle 7 hadde listet meg opp som den som ødela miljøet,den som var kilden til alle problemene osv..snakk om dolking i ryggen!!trodde flere av de var mine venne liksom..så feil kan man ta..ingen har noengang sagt noe til meg om hva de har ment om meg,alle hadde vistnok bare jattet med for å slippe å havne i bråk..de var vistnok redde for meg..(rart..jeg er tross alt den yngste som jobber der..)

han mente denne saken var så betent at d nok umulig kunne fikses på,

så jeg fikk 2 valg..enten slutte og få 2 mnd etterlønn..el gå tilbake til jobb,vel vitende om at alle hadde dolket meg i ryggen,ha møte med alle,la alle få slenge ut all dritten de har om meg,ha ingen "venner" på jobb og starte helt på skrasj..uten å kunne stole på noen..åja å at sjefen aldri vil kunne stole på meg mer,og at hun helst ville gi meg sparken..

men som han sa,d finnes absolutt ingen grunn å gi meg sparken,el noen form for advarsler..

jeg skulle få lønn for resten av uka mens jeg tenkte over "tilbudet"..jeg snakket med hanndel og kontor,og de mente at jeg burde få min 6mnd etterlønn,pga at dette er en sak som arbeidsgiver ikke har fulgt sine plikter om å ha et arbeidsmiljø som fungerer for alle mann..

dette var bedriften absolutt ikke int i..max 2 mnd..

fikk ordnet et møte med bedriften og hk,men da hadde de enda et forslag å komme med: jeg kunne få reise rundt som prisehjelp mellom 15 av butikkene(6-7 mil omkrets) 20 timer i uka,men få bet for det antall timer jeg har på kontrakt.men dette var ikke noe de trengte,d var kun for å hjelpe meg som de sa..(ingen kjøregodtgjørelse..)kanskje for så mye som 6 mnd..men etter d opphørte alle avtaler,og jeg ble stående uten jobb etter d..d var absolutt ikke noe for meg.så da var d kun ett alternativ igjen..gå tilbake til jobben..ha et møte med alle,så alle fikk tømt ut av seg all den dritten de kunne finne på om meg..jippi..ikke akkurat noe jeg gleder meg til for å si d sånn..

jeg fikk time til legen,og ble sykemeldt ut april.har snakket med begge de 2 tideligere sjefene mine for å høre om jeg virkelig har vært så forferdelig om de på jobb skal ha d til.d var jeg absolutt ikke!

nå skal jeg liksom begynne på for fullt igjen 2.mai..men kan kke akkurat si at d frister..vil egentli bare slutte,men i og med at jeg er 17+5 uker på vei,har jeg ikke noe valg hvis jeg skal få fødsels penger..ingen som vil ansette noen nå,som går ut i permisjon 12.sept..:(pluss at samboer sliter med å få tak i jobb for tiden..og vi har ei datter på 4 år..avhengig av penger liksom..)

noen som har vært igjennom d samme el som har forslag??trenger all den hjelpen jeg kan få nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

tror det er vanskelig å råde deg her... Det er vanskelig for utenforstående som ikke kjenner menneskene og situasjonen... Du har jo på en måte gått til personangrep på sjefen din... og de andre har støttet henne mens du var sykemeldt... Hun kan jo være kvalifisert til stillingen selv om om du mener hun har ligget seg til den... og uansett er hun jo sjefen din som du er nødt til å forholde deg til når hun først har blitt det... hvordan hun fikk jobben er egentlig helt irrelevant og høres litt smålig og sjalusi-preget ut...

For ikke å ødelegge enda mer for deg selv burde du bite tennene sammen og gå på jobb. Ev. bite tennene enda mer sammen og krype til korset og si du er lei deg og kanskje skylde litt på graviditetshormonene? Forsøke å finne en ordning med din forhatte sjef. Lat som om hun er ok likevel og forsøk å gjøre det beste ut av det på et profesjonelt plan. Man kan ikke like alle og komme på bølgelengde med alle...

Du er jo også gravid og på grunn av plager som kan oppstå trenger du kanskje ikke jobbe tiden ut... hvis du skulle bli sykemeldt? Og kanskje har du ferie til gode slik at du kan gå ut i permisjon før... Etter permisjonen kan du jo søke på andre jobber, men det er jo kjipt hvis referansene dine blir ødelagt da...

Som sagt, jeg kjenner ikke situasjonen, men har forsøkt å svare i beste mening...

Skrevet

Kinkig sak. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok bitt tennene sammen og holdt ut en stund til. Ikke ok å sitte med baby uten penger. Enten da jobbe til permisjon og så si opp i slutten av permisjonstiden, eller..hmm kanskje du snart får veeeldig vondt i bekkenet?? ;) Husk og at du kun må ha vært i arbeid 6 av de 10 siste mnd for å få penger mens du går hjemme. Du kan jo regne litt på dette og se hvor lenge du evt må bli der.

Du står da uten jobb etter endt permisjon, men da er det kanskje lettere å få seg jobb og. (lettere enn med stor mage iaf:) )

Og ikke sikkert alle de andre vet resultatene av denne testen...

Du vil og få arb.ledighetstrygd fra Aetat og dette gjelder som inntekt ift. permisjonspenger. Blit mindre enn lønn men..

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg ha sykemeldt meg resten av svangerskapet. Dvs gå tilbake til jobben din som den er nå, men sykemelde deg med engang om du skjønner. For denne situasjonen er så stressende for deg og babyen at syns det er det beste for dere begge. Og det vil jeg tro en lege vil synes også. Så får du heller si opp jobben din under permisjonstiden din og forsøke og finne deg en ny jobb under det året.

Syns virkelig synd i deg, kan umulig være en god følese du bærer på nå.

Ønsker deg uannsett lykke til med avgjørelsen.

Klemmer fra

Skrevet

hehe er d noe jeg IKKE er så er d sjalu!

hadde ikke villet had den jobben uansett jeg.

la oss si det slik at d er MANGE som har sluttet hos oss etter hun ble sjef,og de har sagt at d er pga at hun ikke styrer "skuta" riktig.

de hun liker får fordeler på alt(mere timer,fri når d måtte passe dem og slikt), mens de hun ikke liker kutter hun timer på hele tiden.ikke riktig måte d da..ikke lovlig heller..

vet allerede at hun ikke gir gode referanser jeg.har søkt jobber siden august,vært på intervju og slikt,men når de har sjekket referansen min,ringer de og sier at de har funnet noen andre..dette har skjedd 8 ganger siden august,så d er nok ikke bare tilfeldig nei..

jeg har 5 uker pluss 12 dager som er lyttet over fra i fjor,men tar jeg ferie,minsker jeg også utbet summen på permisjonspengene.når man jobber i butikk,varierer lønna alltid.noen ganger jobber man mer,noen ganger mindre.så sist regnet de gjennomsnitt de siste 3 mnd,så hvis jeg tar 7 uker ferie før permisjon,blir utbetalingen redusert..

Skrevet

Et lite tips: Du må fjerne henne som kontaktperson(ah...husker ikke hva det heter!!!) på CV`n din!!! Sett bare opp personer du veit har noe positivt å si om deg =)

Skrevet

sykmeld deg ut svangerskapet!! Så kan du jo heller si opp å få deg ny jobb når den tiden kommer at du må tilbake i jobb, men det er jo enda 1,5 år til. Kanskje ting roer seg litt til da, hvem vet? Uansett, legen sykmelder det når det er stressende for deg på jobb særlig når du er gravid, og da er du jo sikret økonomisk ut permisjonen og du har en jobb etterpå i alle tilfeller.. Kan jo hende du har fått ny sjef til da også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...