Anonym bruker Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 Knotten er 8,5 mnd nå. På grunn av noen medisiner jeg muligens må ta så må jeg slutte å amme, i alle fall for en periode. (tenkte å pumpe for å holde produksjonen oppe) Han fikk av og til mme tidligere for å bli skikkelig mett til kvelds, men det er en stund siden. Nå vil han ikke ha i det hehe tatt. Bare leker med flasken og sutrer etter puppen. Han svelger hvis jeg gir det med skje, men det er vel ganske håpløst å skulle gi hvert måltid med 200 ml mme med skje da. Er det ikke litt slemt å vente til han er kjempesulten for å gi han flaske? Ikke sikkert han vil ha likevel. Hadde det vært snakk om et par måneder frem i tid, så kune jeg kanskje bare kuttet ut hele puppen, men jeg synes det er litt tidlig. Han får tre måltider med fast føde om dagen. Hva skal jeg gjøre? Noen med samme erfaring? Burde jeg prøve flere merker mme?
Lifelines Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Min lille på snart ett år har vært akkurat likedan, jeg har ønsket muligheten til å gi MME som en reserveløsning, men hun liker det ikke og nekter å drikke. Har prøvd alle merker. Hun vil ikke ha det i grøt engang. Jeg har bare gitt opp, fordi det har jo ikke vært helt nødvendig. Men det er en metode jeg ikke har prøvd som kanskje kan gå: å blande MM med litt og litt MME etterhvert, sånn at hun venner seg til smaken. Vet ikke om du har prøvd det, men jeg syns det høres lurt ut og jeg hadde nok prøvd hvis det var helt nødvendig...
Kosemaisen :-) Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 I stedet for å bytte mme,kan du ikke kanskje bytte medisiner?? Finnes allergimedisiner som kan tas når en ammer.Da særlig antihistaminer,men også andre allergitabletter. Hør med legen din du,om det ikke finnes alternativ!
miriams Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 har du forsøkt tutekopp eller kopp ?? Han er i den alderen hvor det går ann å forsøke. Da blir det mere spennende, og det er mulig at MME da glir ned.
Gjest Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 jeg må bare spørre: får han ikke fast føde også? du kan jo gi litt mme på kopp og skive, grøt og middag liksom? det gjør jeg med snuppa og har gjort det siden hun var på sønnen din sin alder :-) da gutten min var 11 mndr fikk han vanlig melk på kopp :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå