Gå til innhold

lukter surt/vondt av tissen til jentebaby..... vanlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, ikke gjør det. Hvis du føler du må det, så bruk feks Lactacyd. Litt lukt må du forvente, men den pleier ikke å være veldig generende dersom barnet blir vasket med vann ved hvert bleieskift!

Jeg bruker aldri såpe(bortsett fra i badevannet en sjelden gang..). Bruker kunn vann og klut:-)

Annonse

Jeg kjøper mine på Obs, men regner med at de finnes nesten over alt?

De heter Natusan baby wipes vaskeservietter. Parfyme frie. Dokumenter mild.

Bilde av mor med langt hår og baby med lyst hår foran. Svanemerket.

Ellers er dem grønn og hvit. Inneholder ikke alkohol, men litt babylotion.

Nå er det en gang slik at vann er det beste for sart babyhud. Jeg synes det er viktigere enn at det skal lukte "blomster" av dem der nede. Så ille lukter det ikke uansett dersom man er flink til å skylle med vann.

Natusan sine produkter har bestandig kommet dårlig ut i tester, så jeg skjønner ikke at du kan anbefale dem.

For det første lukter det hverken blomster eller parfyme av natusan, det lukter faktisk INGENTING, og det er derfor jeg anbefaler dem fremfor de f. eks med aloa vera eller annet.......

For det andre har jeg brukt dem mange ganger daglig, og har nå gått over til natusan sine fast, nettopp fordi tøtta mi hverken reagerer på dem, fordi dem er milde og fordi hun ikke blir sår av dem. Det er så enkelt derfor at jeg vil anbefale dem.

Og når det gjelder slike tester, har det som oftest resultatet vært avhengig av hvem som har bestilt og betalt dem. Og uansett resultat er det slik at hver enkelt må finne ut hva som passer sin egen baby ;)

Og i stedet for å være "storkjefta" og anonym, så synes jeg du kan legge frem en del linker til slike tester slik at vi kan få gjøre oss opp våre egne meninger......

Og hvorfor er innlegget ditt så skummelt at du _bare må_ bruke anonymknappen? Skulle nesten tro du jobba for konkurrenten ;)

Hilsen ei som synes anonymknappen kunnet vært fjernet herfra.....

Oj! Det var en voldsom reaksjon? Jobber du for Natusan;-)

Hvis du leser feks Forbrukerrapporten, eller ser på feks Forbrukerinspektørene, så får du med deg slike undersøkelser. Disse undersøkelsene er uavhengige.

Våtservietter er en uting, og en trend skapt fordi dagens mødre tror de har så utfattelig dårlig tid. Vann er og blir det beste. Det kan faktisk ikke diskuteres.

Akkurat de våtserviettene du beskriver her, er PROPPfulle av hormonforstyrrende parabener. Det er ikke parfyme, men stoffer som tilsettes for å høyne holdbarheten. Det lukter ikke, men er ganske så farlig.

Husker at akkurat disse våtserviettene kom på en veldig dårlig plass i testen ang parabener. Jeg kasta mine tvert ihvertfall.

Sjekk ut denne linken!!: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2094

Hold deg laaangt unna Natusan sine våtservietter!! Selv om de er parfymefri og "milde", så er de langt ifra farlige.

Her bruker vi Coop extra sine, om vi er på tur. For den er 100% trygg ;-)

Annonse

Mulig min baby er spesiell, men jeg synes ikke det lukter så mye, jeg!Selvfølgelig kjenner jeg litt lukt hvis jeg stikker nesa mi nedi... og hva så?

Vasker henne stort sett ved annet hvert bleieskift (tissebleie), og da med Mesoft (engangs papirkompresser fra apoteket, kjempefine og myke!!) og masse vann. Bader 2 ganger i uka.

Helsesøster anbefalte å ikke vaske ved hvert bleieskift, det var ikke nødvendig, sa hun. Tisset har til og med en litt "beskyttende" effekt, eller hva det var hun kalte det.

Ikke lukter det veldig, og ikke er lille snupp noe rød og sår...

Har hun bæsjet, vasker jeg selvfølgelig!!! Da tar jeg kanskje litt olje på, for lettere å få fjernet alle rester. Ellers ingen ting.

Dersom vi er på reise, eller jeg er på steder uten vann, har jeg med Coops x-tra våtservietter i stellebagen.

Hva folk bruker til sine babyer er vel strengt tatt deres egen sak?

Her i huset brukes det våtservietter når hun har bæsjet, det har vi funnet ut passer best for oss.

Når det gjelder lukt, så har jeg merket at det har en viss sammenheng med hva hun har drukket/spist. Vet ikke hvor gammel jenta di er, vår er 9,5 mnd - og hun har fått en spesiell forkjærlighet for eplejuice, og denne gir ekstra sterk tisselukt!

Så kanskje det kan være noe hun spiser eller drikker? Eller det kan være noe som "ligger igjen" inni der etter avføring, f.eks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...