Gå til innhold

Fortsatt tappet for energi og trøtt. Når kommer overskuddet, tro?

Anbefalte innlegg

Hele første tri var sofaen mitt faste holdepunkt, har vært helt skutt. Synes jeg fortsatt er så inderlig sliten (13+1 i dag), tiltaksløs og trøtt - og det begynner å gå ut over datteren min på 20 mnd. Mamma har jo aldri ork til noe moro lengre, snufs.... Det er et ork å dusje, rydde, få besøk, handle m.m. Blodprøvene mine er helt normale, BT bittelitt lavt men ikke så mye at det skal påvirke formen. Har vært sykemeldt til nå (blødninger) men skal begynne på igjen på tirsdag. Hvordan skal jeg klare å fungere både på jobb og hjemme, tro? Lurer nesten på om dette kan være depresjon eller noe, for jeg er så hissig og svinger sånn i humøret også.Må tilføye at jeg ikke ser svart på ting, gleder meg over livet i magen og over det meste rundt meg. Klarer bare ikke å formidle dette, eller bidra i hverdagen.

I forrige svangerskap var jeg nok litt nedstemt og tiltaksløs hele tiden, men synes det er verre denne gangen. Hadde tendens til fødselsdepresjon sist, men tror det skyldes omstendigheter rundt fødselen... Varte heldigvis ikke så lenge.

Hva tror dere? Har jeg tendens til svangerskapsdepresjon, eller er det vanlig å foretrekke sofaen absolutt hele dagen?

Kjempetakknemlig for svar, jenter, glad jeg har dere her inne :-)

Fortsetter under...

Hei,

føler så inderlig med deg. Jeg fikk absolutt ikke noe av den berømmelige 2. trimester-energien før kanskje i uke 19... Så det er mulig sofakroken blir din beste venn i noen uker til...

Nå er jeg 22+1 på vei og jeg er mye bedre, men har en tendens til å slite meg ut fordi jeg ikke kjenner mine egne begrensninger... pluttselig går luften ut av ballongen og jeg trenger dobbelt så lang tid på å hente meg inn som før...

Blødninger høres lite kjekt ut... Hvis du ikke klarer å jobbe fullt bør du sikkert sørge for en delvis sykemelding en stund til. Og dette med hormoner og humørsvingninger... Det er jo lett å bli irritabel hvis man er utslitt selv om man ikke er gravid også...

Pass på deg selv! Lykke til!

Klem,

skjønner hvordan du har det, jeg slet også med det samme til jeg var 14-15 uker på vei.

slepte meg mellom sofa og sengen, ble lei av å ligge, men orket ikke noe...

Men så begynnte jeg på kurs igjen(bare 4 timer pr dag) og det hjalp å komme ut litt blandt folk, og få frisk luft.f

å tankene litt bort fra det å gå gravid.

får håpe det også hjelper på deg, men har du svangerskapsdepresjon er det kanskje noe annet...

Jeg har også vært sliten og trøtt hittil i svangerskapet, men merket en stor endring da jeg begynte å ta jerntabletter. Jeg har nå tatt de i 3 uker, og føler meg i bedre form nå (er i 23 uke). Men så hadde jeg også litt lave jernlagre i utgangspunktet, tror verdien var rundt 30. Det kan jo godt hende at dette ikke hjelper deg noe særlig, men jeg tror de svake jerntablettene til gravide (som heter Hemofer) uansett ikke skader, så det kan jo være verdt å prøve? Eller ihvertfall høre med legen om dette kan være lurt?

Jeg er på ingen måte noen ekspert på svangerskapsdepresjon, men det kan jo kanskje være lurt å ta en prat med legen om dette også? Hvis det er svangerskapsdepresjon, er det vel best å få hjelp med dette så tidlig som mulig. Det kan jo være at du et eller annet sted i underbevisstheten fortsatt plages med omstendighetene rundt din forrige fødsel?

Lykke til ihvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...