Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heisann!

Jeg har vært gjennom 3 fryseforsøk(skal igang med 4 i uke 19).Ble gravid på 2 frysefrsøk men ma i uke 11 og en kjemisk graviditet siste gang, så lenge eggene overlever opptiningen er sjansene like gode som ved ferske egg.

Du starter opp med tabeletter(Progynova) første dag av mens (klinikken avgjør hvor stor dose pr dag, men 6 mg er vanlig).Etter ca 10 dager må du på ul for å kontrollere slimhinna hvor tykk den er, det ideell er rundt 10mm ved innsetting(dette varierer litt fra klinikk til klinikk ettersom j har lest). Du fortsetter med tbl og innsettningen er alt i fra dag ca 15-23 i syklusen,dette avhenger av slimhinnens størrelse.

To til 3 dager før innsetting av egg starter du på Progestan vaginal kapsler 600mg dagl frem til graviditetstest, hvis positiv test fortsetter du med både tbl og kapslene frem til uke 12.

Progynova koster rundt 100 kr (3*28tbl) og Progestan ca 1400 kr for 4 esker(30 kapsler pr eske).

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på..det varier sikkert litt fra klinikk til klinikk.

LYKKE TIL :-))

hei!

jeg har hatt 2 fryseforsøk. på det siste forsøket, så gikk sykehusapoteket tom for progrestan kapsler, så jeg fikk crinone crem isteden (det som brukes på vanlig forsøk). hadde også bestilt meg en progresteron krem fra utlandet, som jeg brukte ved "si". (sa ikke noe til legene på st.olav). noe av det funket, for nå er jeg i uke 12 med et meget fiskt barn:-)

eneste man kan tenke litt på er at ved "vanlig" forsøk så er det 30% sjanse for at det klaffer, og ved fryseforsøk er det 25% sjangse.

hvis egget overlever tiningen, så er det like bra som venlig egg.

lykke til:-)

Hei

Jeg fikk fryseforsøk i normal syklus og tok ingen medisiner , kun eggløsningssprøyte ca 4 dager før innsetting. Tok heller ingen medisiner etterpå. Det var mitt første fryseforsøk, 2 egg ble tint opp, 1 overlevde og ble satt inn. Har nå en datter på snart 7mnd.

Det kostet kr 2000 i Haugesund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...